فعالیت ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در کردستان

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان فعال است که از این تعداد بیشترین آن در شهرستان‌های سنندج و کامیاران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، معصومه حسنی‌خونسار امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در بازدید از پروژه ساخت کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش سنندج، اظهار کرد: کلنگ احداث کتابخانه عمومی روستای سراب قامیش از سال ۱۳۹۰ بر زمین زده شد و مجری اجرای طرح اداره کل راه و شهرسازی است.

وی افزود: این پروژه دارای ۸۴۰ متر مساحت و ۳۲۰ متر زیربنا است که با تکمیل و تجهیز آن، بخشی از نیازهای فرهنگی روستای سراب قامیش به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی مرتفع می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت کتابخانه روستای سراب قامیش سنندج، گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

حسنی‌خونسار با اشاره به فعالیت ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان، تصریح کرد: از این تعداد بیشترین آن در شهرستان‌های سنندج و کامیاران قرار دارد.

وی با بیان اینکه کردستان یک استان فرهنگی بوده و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) نیز در سفر تاریخی خود به این استان بر فرهنگی بودن آن تاکید داشتند، اضافه کرد: از این رو توسعه شاخص‌های کتابخوانی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ باید مورد توجه جدی متولیان امر باشد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان توسعه کتابخانه‌های عمومی را نیازمند حمایت مسئولان دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی از مهمترین ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند که باید بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

حسنی‌خونسار با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، خاطرنشان کرد: هم اکنون بالغ بر ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: هم اکنون حدود ۵۲ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

کد خبر 716459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.