اجرای طرح ملی مسکن کرمان زیر ذره‌بین نظارت دستگاه قضا

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان کرمان نحوه قراردادها، نوع زمین و مصالح بکار رفته و شفافیت مالی پیمانکاران در طرح ملی مسکن استان را رصد و پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سید مهدی قویدل بر انجام نظارت‌های قانونی برای جلوگیری از بی‌قانونی و بروز تخلفات در طرح ملی مسکن تأکید و اظهار کرد: دستگاه قضائی استان کرمان نحوه قراردادها، نوع زمین و مصالح به‌کار رفته، شفافیت مالی پیمانکاران و… در طرح ملی مسکن استان را رصد و پیگیری می‌کند.

وی در ادامه اقدام ویژه برای دستگیری محکومین و متهمین فراری جرایم خشن را ضروری خواند و افزود: بایستی جلب‌های بلا اقدام تعیین تکلیف شوند.

معاون دادگستری کل استان کرمان اقدامات کنترلی سلاح غیرمجاز در جنوب و شرق استان کرمان را لازم برشمرد و خواستار ارتباط‌گیری بیشتر با سران طوایف در جنوب و شرق استان برای جمع‌آوری سلاح و ایجاد سازش در قصاص‌ها شد و گفت: طرح‌های جمع‌آوری سلاح غیرمجاز، پایش تصویری، ایجاد و افزایش پارکینگ‌های عمومی، ساماندهی مراکز خرید و فروش اموال دست دوم و کارگاه‌های ضایعاتی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشگیری از سرقت به شمار می‌رود.

وی همچنین از افزایش آمار سرقت در نه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته در حوزه‌های قضائی استان ابراز نگرانی کرد و خواستار اجرای مصوبات جلسات شورای پیشگیری از جرم شد و تصریح کرد: حوزه‌های قضائی راور، کهنوج، کوهبنان، منوجان، بخش‌های گلباف، صفائیه و ماهان بیشترین آمار سرقت را در نه ماهه اول سال جاری داشته‌اند که نیاز است برنامه‌های پیشگیرانه ویژه‌ای در این حوزه‌ها پیش‌بینی و اجرا شود.

قویدل ادامه داد: مشاهدات آماری و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد حوزه‌هایی که جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم و طرح‌های پیشگیری از سرقت را اجرا کرده‌اند، در جرایم و دعاوی اولویتی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و تأکید ما بر آن است که حوزه‌های قضائی مداوم و مستمر جلسات شورای پیشگیری را برگزار و از دستگاه‌های مربوطه مطالبه‌گری به موقع داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های شورای پیشگیری از جرم شامل پلمب مراکز خرید و فروش اموال مسروقه، پایش تصویری شهر، جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر است، گفت: متأسفانه مرکز استان کرمان بیشترین آمار سرقت را در بین شهرهای استان دارد و دلیل این فراوانی وجود چندین هزار معتاد متجاهر در سطح شهرستان است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: سرقت وسایل داخل خودرو و وسایل قطعات خودرو، پلاک و… نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته و جرم جیب‌بری کاهش داشته است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی، خاطر نشان کرد: از ابتدای ابلاغ دستورالعمل شش جلسه ستاد و کمیته‌ها در مرکز استان و ۲۴ جلسه در شهرستان‌های استان برگزار شده است و در این راستا ۵۱ شعبه به منظور رسیدگی به جرایم انتخاباتی مشخص و معین شده است.

کد خبر 716398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.