انتقاد نماینده ولی‌فقیه در مازندران از وضعیت شهر ساری

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هر شهر شهرداری، شهرسازی و شهربانی (امنیت) می‌خواهد، اینکه ظاهر شهرسازی کج باشد و بی‌ضابطه باشد خوب نیست، حال به ما بگوئید که چه قدم موفقی در توسعه این شهر برداشتید، در بحث حمل و نقل روان و آسان شهر چه کارهایی انجام دادید؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا مازندران و به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز _یکشنبه دهم دی_ با حضور در شورای شهر ساری در دیدار با اعضای شورا، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمانها و جمعی از کارکنان شهرداری، با بیان اینکه انسان از خود پرونده نیک به‌جای بگذارد خوب است، تصریح کرد: در مدیریت این شهر گرچه خدمات زیادی صورت گرفته اما مشکل زیاد داریم، نظام مسائل شهرتان را در دست دارید پس می‌توانید در پایان سال یک گزارش کار برای خود و خدای خود تعیین کنید.

وی عنوان کرد: مرکز استان به اسم نیست، شهر ساری باید الگو باشد، بزرگ بودن یک مسئله و بزرگی کردن یک مسئله دیگر، ساری باید برای همه شهرهای مازندران بزرگی کند، ساری خوب باشد مابقی شهرها خوب خواهند بود.

امام جمعه ساری یادآور شد: هر شهر شهرداری، شهرسازی و شهربانی (امنیت) می‌خواهد، اینکه ظاهر شهرسازی کج باشد و بی‌ضابطه باشد خوب نیست، حال به ما بگویید که چه قدم موفقی در توسعه این شهر برداشتید، در بحث حمل و نقل روان و آسان شهر چه کارهایی انجام دادید؟ باید حرفی برای گفتن داشته باشید که این همان بزرگی کردن است.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: وضعیت کمربندی ساری افتضاح است، پسماند حدود ده یازده سال تلنبار شده است، اگر امروز زباله‌سوز افتتاح شود تازه ما پنجاه سال عقب هستیم، اما الان می‌گویند ۲۵۰ میلیارد دیگر خرج دارد چه معنی‌ای می‌دهد؟

وی با اشاره به نارضایتی معلولان ساروی از وضعیت مناسب‌سازی‌ها و حمل و نقل، عنوان کرد: البته این جمع را خدوم و دلسوز می‌دانم، بار واقعاً بار سنگینی است، پنج‌هزار نیرو در شهرداری، همین خودش محصول یک نابسامانی بوده، این بار به دوش چه کسی است؟ چگونه باید حقوقشان را پرداخت کرد؟ چقدر برای عمران و آبادانی شهر می‌ماند؟ تمام دغدغه و حواس شهردار صرف همین می‌شود و نه مشکلات و پروژه‌های بر زمین مانده شهر، آیا فضای کار به اندازه پنج هزار نفر است؟ نیست مسلماً، تراکم نیروی کار در اتاقی که ظرفیت دو نفر را دارد با چندین نفر پر شود ضایعات اخلاقی و دخالت در کارها و موارد دیگر را به همراه دارد، این همه هزینه و در نتیجه رضایت‌مندی صفر چه فایده‌ای دارد؟

آیت الله محمدی لائینی در پایان عنوان کرد: من می‌گویم بنشینید دو کار بزرگ انجام بدهید بهتر از این است که در ده‌ها ریزه‌کاری مشغول شوید، مثلاً همین انتقال میدان بار جدید اقدام بزرگی بود، کارتان را دانش بنیان کنید، ما با دانش بنیان کردن مدیریت زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسیم، با همین کیفیت و هزینه‌ها که بیان کردید اگر جلوی هرزها و اضافه‌ها را بگیرید باز هم چیزهایی می‌ماند، به فکر پرداخت به موقع حقوق و مزایای این کارگران باشید اینها خانواده دارند، کمک‌های کالایی خوب است تورم را زیاد نمی‌کند.

کد خبر 716359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.