کشف ۲۷۰ کیلو مواد افیونی در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف ۲۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی استان، سردار رضا شجاعی اظهار کرد: مرزداران این فرماندهی مستقر در یگان‌های مرزی تابعه با ایمانی راسخ و چشمانی بیدار، همواره به عنوان یک مانع مستحکم در برابر متجاوزان، اشرار و قاچاقچیان، موجب ثبات امنیت و آرامش در مرزهای جنوب شرق کشور هستند.

وی ادامه داد: در این راستا شب گذشته مرزداران مرزبانی استان با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله مواد مخدر به وسیله چند خودرو به داخل کشور مطلع شدند که بدون فوقت وقت با اجرای کمین‌های هدفمند، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان را در کنترل خود در آوردند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: مرزداران سرانجام پس از ساعتی کمین، قاچاقچیان را مشاهده و به منظور جلوگیری از ورود این محموله به داخل کشورمان سریع وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: مرزداران پس از رویارویی با سوداگران مرگ و بی‌توجهی آنها به فرمان ایست، با رعایت قانون به کارگیری سلاح و با واکنش سریع و موضع‌گیری مناسب و درگیری مسلحانه، قاچاقچیان که با توجه به حجم آتش و اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مأموران، سوداگران مرگ عرصه را به خود تنگ دیده و در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

سردار شجاعی با بیان اینکه سه دستگاه خودرو در این رابطه توقیف شده است، تصریح کرد: در این عملیات مأموران موفق شدند، ۲۷۰ کیلو گرم شامل ۱۱۶ کیلوگرم تریاک، ۱۴۶ کیلوگرم حشیش، هشت کیلوگرم مرفین و مقادیری سلاح و مهمات، ۱۹ سلاح کلت جنگی، شش سلاح کلاش جنگی، ۱۷ خشاب کلت کمری، ۱۹ تیر جنگی کلت و یک دستگاه بی‌سیم دستی را کشف کنند.

وی ضمن تشکر از همکاری مرزنشینان منطقه خاطرنشان کرد: امروز مرزنشینان بیش از گذشته همراه و همسو با نیروهای مرزبانی هستند و سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان باید بدانند، مرزنشینان و مرزداران با وحدت و اعتقاد قلبی به حفظ حریم امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.

کد خبر 716355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.