آب به دشت ایذه و شهرهای اطراف منتقل می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات ایذه، گفت: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی‌اکبر حسینی محراب امروز _یکشنبه دهم دی_ در پایان نشست بررسی مشکلات و پروژه‌های ایذه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشست امروز حدود ۵۰ مصوبه سفر به ایذه در حوزه‌های مختلف همچون کشاورزی، صنایع، آب و برق، تربیت بدنی، آموزش و پرورش و سایر زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر به ایذه مربوط به سازمان آب و برق برای انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای آب شرب و کشاورزی است، روند کار در حال انجام است، گرچه این پروژه باید از سال‌های گذشته انجام می‌شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای اجرای این پروژه نیازمند پیمانکار قوی هستیم تا دو تونل در مسیر را حفر و آب را از کوه‌ها عبور دهد، این پروژه کاری بزرگ و هزینه سنگینی در بر دارد، پیمانکار این طرح مشخص و مراحل نهایی امضای قرارداد آن در دستور کار قرار دارد.

حسینی محراب تاکید کرد: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود و توأم با اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که بودجه تخصیص داده شود آماده خواهیم کرد.

لزوم راه‌اندازی خانه کشتی ایذه

حسینی محراب با اشاره به اینکه دستور کار دیگر جلسه در رابطه با بهداشت و درمان بود، توضیح داد: کارهای خوبی در غربالگری، سرطان، دیالیز، خانه‌های بهداشت و تأمین پزشک متخصص و عمومی در درمانگاه‌ها صورت گرفته است، این اقدامات ادامه خواهد داشت تا مشکلات این حوزه در ایذه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر جلسه تربیت بدنی بود، تصریح کرد: سال‌ها ساخت استخر، خانه کشتی و … در ایذه مطرح بود، گزارش اقدامات ورزش و جوانان ارائه شد، بخشی از موارد اجرا شده و بخش دیگر مناقصه آن برگزار شده است و پیمانکارها تعیین شده و کار طبق برنامه زمان‌بندی شده پیش خواهد رفت، با توجه به استعدادی که ایذه در کشتی دارد امیدواریم خانه کشتی شهرستان راه‌اندازی شود.

اختصاص بودجه مناسب به ایذه در سفر رئیس‌جمهور

استاندار خوزستان گفت: دو پروژه بزرگراه یکی اهواز به رامهرمز و دیگری ایذه به لردگان که پروژه‌های ملی هستند، توسط وزارت راه در حال پیگیری است و گزارش روند اجرایی این دو پروژه تشریح شد و روند کار نسبتاً خوب پیش می‌رود.

وی افزود: برای نهضت ملی مسکن حریمی در نظر گرفته‌اند که جزو محیط زیست بود و بنا شد به صورت کارشناسی تصمیم‌گیری شود، به گونه‌ای که هم طرح ساخت مسکن در شهرستان ایذه در دستور کار باشد، هم از آسیب به محیط‌زیست جلوگیری شود.

حسینی محراب در پایان گفت: دولت بودجه خوبی از محل سفر دوم ریاست جمهوری برای ایذه در نظر گرفته است و امیدواریم با تخصیص این بودجه‌ها بتوانیم پروژه‌های زیرساختی را اجرایی کنیم.

کد خبر 716334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.