هوشمندسازی شبکه برق کردستان متناسب با استانداردهای ملی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: شرکت برق استان کردستان طی چند سال اخیر با توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی شبکه متناسب با استانداردهای ملی برای ۷۴۹ هزار مشترک در بخش شهری و روستایی استان، خدمت رسانی شبانه‌روزی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح و برنامه‌های عملیاتی متعدد طی سه سال اخیر، بسیاری از اهداف این شرکت به بهره‌برداری رسیده و یا در مرحله پایانی قرار دارد.

وی در خصوص تبدیل ۱۰۰ درصدی شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان کردستان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در حوزه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در بین شرکت‌های توزیع برق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ادامه داد: پیشرفت ۱۰۰ درصدی بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی استان به کابل خود نگهدار با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال از پروژه‌ها و اهداف تحقق یافته این شرکت در سال جاری بوده است.

لهونیان با اشاره به افزایش و ایجاد ۱۵ فیدر جدید از پست‌های جدیدالاحداث، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تأمین برق متقاضیان جدید در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی، تقویت بیشتر پایداری شبکه، افزایش توان مانور و ایجاد آمادگی بیشتر در سطح استان برای شرایط بحرانی و رفع ضعف ولتاژهای ناشی از واگذاری انشعاب به متقاضیان این شرکت، اقدام به ایجاد ۱۵ فیدر جدید طی سه سال اخیر کرده است که اکنون با احتساب این تعداد فیدر، جمع فیدرهای استان به ۲۰۳ فیدر افزایش یافته است.

پیشرفت ۸۱.۷ درصدی اجرای طرح بهارستان در کردستان

وی در خصوص اجرای طرح بهارستان در روستاهای سطح استان کردستان نیز اظهار کرد: طی سه سال اخیر اصلاح و بازمهندسی تجهیزات شبکه برق ۷۰۶ روستای استان کردستان انجام شده که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت برای رفع فرسودگی تجهیزات شبکه روستایی و ایجاد شبکه‌ای پایدار و ارتقای رضایت‌مندی مشترکان روستایی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: طرح اصلاح، بهسازی و بازمهندسی تجهیزات شبکه برق روستایی با عنوان طرح بهارستان از سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توانیر طراحی شد که براساس آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند که طی یک فرآیند پنج ساله، اهداف این طرح را عملیاتی و محقق کنند.

لهونیان اضافه کرد: از مجموع ۸۶۴ روستای مورد هدف، اکنون اصلاح و بهسازی کامل تجهیزات شبکه برق و روشنایی در ۷۰۶ روستای استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

تبدیل بیش از ۱۱ هزار دستگاه کنتور معمولی به هوشمند

وی در خصوص اجرای طرح هوشمند سازی تجهیزات شبکه نیز گفت: با هدف مکانیزه کردن تجهیزات مدیریت بار شبکه و آمادگی لازم برای بحران‌های احتمالی، نسبت به تبدیل ۱۱ هزار و ۲۵ دستگاه کنتور معمولی به کنتور هوشمند و همزمان نیز نسبت به نصب و راه اندازی هشت هزار و ۶۰۰ دستگاه کنتور جدید هوشمند، اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه بر لزوم اجرای طرح تکخوانی کردن کنتورهای مشترکان روستایی تاکید کرد و افزود: با هدف توسعه عدالت اجتماعی و بهره‌مندی روستاییان از خدمات غیرحضوری و حذف نارضایتی‌ها در عدم شفافیت میزان مصرف، بیش از ۵۳۶ روستا با اولویت روستاهای پرجمعیت استان، طرح تکخوانی کردن کنتور برق روستاییان عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده است.

لهونیان خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان طی چند سال اخیر با توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی شبکه متناسب با استانداردهای ملی برای ۷۴۹ هزار مشترک در بخش شهری و روستایی استان، خدمت رسانی شبانه‌روزی و بی منت را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

کد خبر 716324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.