هشدار نارنجی هواشناسی برای خوزستان

با توجه به ورود سامانه بارشی از اواخر امشب و رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و تندبادهای لحظه‌ای، در مناطق مستعد بارش تگرگ و بارش برف در ارتفاعات هواشناسی خوزستان از اواخر شامگاه یکشنبه تا پایان روز دوشنبه، هشدار نارنجی هواشناسی صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز _یکشنبه دهم دی_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی به تدریج از اواخر وقت امشب شاهد تأثیرات سامانه بارشی در استان خواهیم بود و تا اواخر وقت دوشنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان بویژه در در مناطق شمال، غرب، شرق، جنوب و بخش‌هایی از مرکز و ارتفاعات استان خواهد شد.

وی افزود: بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می‌شود، علاوه بر آن در این ایام با توجه به رطوبت موجود در جو مه یا مه رقیق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته گتوند با ۲۶.۳ و ایذه با ۵.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۲۴.۴ و حداقل به ۱۴.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان

با توجه به ورود سامانه بارشی از اواخر امشب و رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و تندبادهای لحظه‌ای، در مناطق مستعد بارش تگرگ و همچنین بارش برف در ارتفاعات هواشناسی خوزستان از اواخر شامگاه یکشنبه دهم دی تا پایان روز دوشنبه یازدهم هشدار نارنجی هواشناسی صادر کرده است.

بر همین اساس لغزندگی جاده، اصابت صاعقه در ارتفاعات، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آب‌گرفتگی وجاری شدن سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست، لذا باید تمهیدات لازمم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به کار گرفته شود همچنین احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های فصلی مد نظر گرفته شود.

کد خبر 716290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.