دومین نمایشگاه دست آفریده‌های هنر ایرانی در سنندج برپا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: دومین جشنواره و نمایشگاه دست آفریده‌های هنر ایرانی در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شهر سنندج برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد امروز _یکشنبه دهم دی_ در آئین افتتاحیه دومین جشنواره دست‌آفریده‌های هنر ماندگار ایرانی که در خانه کرد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره و نمایشگاه دست آفریده‌های هنر ایرانی برای دومین‌بار توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: با اعلام فراخوان این جشنواره، ٩٠ نفر از هنرمندان کردستانی آثار صنایع‌دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار ٤٥ هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و میناکاری از جمله رشته‌های منتخب شده در این جشنواره برای حضور در نمایشگاه است، گفت: آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

مهرزاد با اشاره به این‌که در آئین اختتامیه این جشنواره از پنج اثر منتخب استانی و دو نفر از هنرمندان برگزیده حوزه صنایع‌دستی کردستان تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره موجبات کشف استعدادهای جدید، افزایش تولید و رونق بازار کار هنرمندان صنایع‌دستی و رشد و توسعه این صنعت ارزشمند را فراهم آورد.

کد خبر 716285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.