بارش باران و برف اصفهان را دربر می‌گیرد / ممنوعیت صعود به ارتفاعات کوهستانی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد با ورود سامانه بارشی از بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، مه‌آلودگی و کاهش دید در مناطق مستعد خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، برای امروز در سطح استان، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی در محدوده ناسالم برای گروه حساس وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: از اواسط فردا فعالیت سامانه بارشی به صورت افزایش ابر بر روی استان آغاز می‌شود و سبب بارش‌های پراکنده خفیف و مه‌آلودگی در برخی از مناطق غربی و جنوبی خواهد شد.

وی تصریح کرد: میزان بارش این سامانه قابل توجه نخواهد بود، روز سه‌شنبه آسمان کمی ابری، گاهی وزش باد و در شب و اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با ورود سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از اواسط دوشنبه آغاز و تا اوایل روز سه‌شنبه با بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، مه آلودگی و کاهش دید همراه است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب شدت در ارتفاعات و مناطق همجوار با استان‌های مجاور، اظهار کرد: در این مدت شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، خوانسار، دهاقان، شهرضا و سمیرم تحت‌تأثیر فعالیت‌های سامانه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال کولاک برف موقتی به صورت محدود، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی در مسیرهای مواصلات با استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان از مخاطرات این سامانه است.

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای بین شهری و بین استانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اتخاذ تدابیر، مدیریت عشایر، آمادگی لازم راهداری، مجهز به وسایل زمستانی در مناطق کوهستانی توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۴- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 716275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    3 0
    مثل پیش بینی های قبلی که همش برعکس از اب در امد اینبار هم هیچ بارشی در کار نخواهد بود
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    3 0
    تا ده روز اینده هیچ خبری نیست این پیش بینی ها رو ازکجا میارید؟؟؟