ملاک در اخذ مالیات اظهار مودی است / مدیران استانی پرونده‌های مالیاتی را مختومه کنند

دادستان انتظامی امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه ملاک در اخذ مالیات اظهار مودی است، گفت: مدیران کل استانی توافق و مختومه کردن پرونده‌های مالیاتی را رسالت اصلی خود بدانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدمحسن خوانساریان امروز -یکشنبه دهم دی- در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: قوانین و مقررات پیچیده مالیاتی کارکنان سازمان امور مالیاتی را خسته و فرسوده کرده و از طرفی شرایط سخت اقتصادی دریافت مالیات را بسیار دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید تکریم مودیان و خواسته همکاران مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: باید در هنگام رسیدگی به پرونده‌های مالیات و به ویژه زمان تعیین درآمد مالیاتی به حقوق مودیان احترام بگذاریم.

دادستان انتظامی امور مالیاتی کشور تأمین درآمدهای مالیاتی پایدار را مستلزم تغییر رویکرد از روش سنتی به نوین دانست و خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که هنوز بستر لازم برای عبور از مالیات‌ستانی سنتی به مالیات‌ستانی نوین مهیا نشده است.

خوانساریان با تأکید بر اینکه ملاک در اخذ مالیات اظهار مودی است، تصریح کرد: بنابراین باید در بررسی پرونده‌های حوزه مالیات باید اصل آن چیزی که مودی اظهار می‌کند و همچنین اسنادی که در اختیار دارد، مورد توجه باشد و تا زمانی که اسناد و شواهدی خلاف اظهار مودی نداریم، اصل بر اظهار مودی است.

وی ادامه داد: باید ببینیم مودی چه درخواست‌هایی را مطرح کرده و بعد از بررسی دقیق و همه‌جانبه پرونده‌ها درباره آنها اظهارنظر شفاف و قانونی از سوی همکاران ما و کارکنان مالیات انجام شود. در ضمن مدیران کل استانی توافق و مختومه کردن پرونده‌های مالیاتی را رسالت اصلی خود بدانند.

دادستان نظامی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه آرامش مودی و کارکنان این دستگاه باید دستور کار مدیران استانی باشد، گفت: برای توانمندسازی همکاران دوره‌های آموزشی برگزار شود و در این زمینه باید همکاری بالایی با دانشگاه و مراکز علمی و دانشگاهی صورت بگیرد.

کد خبر 716239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.