ثبت بیش از ۸۳ میلیون تردد وسیله نقلیه در جاده‌های کردستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: بیش از ۸۳ میلیون و ۶۸۱ هزار تردد وسیله نقلیه طی ۹ ماه سال جاری در جاده‌های استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش شش درصدی را نشان می‌دهد.

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری ۸۳ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۵۷ تردد وسیله نقلیه در جاده‌های استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش شش درصدی را نشان می‌دهد.

وی میانگین تردد روزانه استان را ۳۷۶ هزار مورد اعلام کرد و افزود: متوسط تردد روزانه استان نیز در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: سال جاری ۱۲ درصد از ترددهای استان را وسیله نقلیه سنگین به خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته کاهش ۲ درصدی داشته است.

حسنی میزان ورود و خروج به استان را بیش از ۲۵ میلیون و ۸۵۶ هزار مورد دانست که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

حمل بیش از ۶ میلیون تن کالا در کردستان

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، شش میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل استان جابه‌جا شده که رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه جابه‌جایی این میزان تناژ در قالب ۴۲۰ هزار بارنامه صادر شده (سفر) انجام شد، اضافه کرد: سال جاری تعداد بارنامه‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشت.

حسنی با اشاره به اینکه بیشترین کالای حمل شده مربوط به محصولات معدنی و ساختمانی است، ادامه داد: در این بخش چهار میلیون و ۷۰ هزار تن کالا در قالب ۲۰۴ هزار بارنامه صادر شده توسط ناوگان حمل‌ونقل استان جابه‌جا شد.

وی از اعزام ۵۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه جهت حمل کالاهای اساسی به بنادر امام خمینی (ره) و بندرعباس طی ۹ ماه سال جاری خبر داد و گفت: برای اعزام این دستگاه‌ها، ۲۲۴۰ بارنامه صادر شد که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.

کد خبر 716207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.