ثبت بیش از ۱۱ هزار ازدواج در استان گلستان

مدیرکل ثبت‌ احوال گلستان گفت: در ۹ ماه سال جاری، ۱۱ هزار و ۲۷۹ واقعه ازدواج در گلستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان حمیدرضا مطیع پیش از ظهر امروز _یکشنبه دهم دی– در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال واقعه ازدواج در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸ درصد کاهش داشت.

وی از افزایش آمار طلاق در سال جاری خبر داد و افزود: امسال سه هزار و ۸۶۷ مورد طلاق در گلستان به ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۱۲۱ واقعه ولادت در گلستان به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

مطیع آمار وفات در استان را هفت هزار و ۵۳۰ واقعه دانست و اضافه کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۶ درصد افزایش داشته است، همچنین ثبت درخواست تعویض شناسنامه در دفاتر پیشخوان انجام می‌شود و دراین‌رابطه مشکلی در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی با کمی تأخیر انجام خواهد شد، اضافه کرد: همه تلاش ما انجام این خدمت در کوتاه‌ترین زمان است.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان گفت: واجدان شرایط کارت هوشمند ملی افراد بالای ۱۵ سال محسوب می‌شوند، در همین راستا تعداد افراد واجد شرایط دریافت این خدمت در استان، یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۷۹ نفر است.

وی افزود: تلاش ما پوشش کامل وقایع حیاتی استان است و گلستان در این شاخص در کشور وضعیت خوبی دارد.

کد خبر 716191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.