مصرف گاز صنایع بزرگ گلستان محدود شد

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: با هدف تامین کامل گاز مورد نیاز مشترکان خانگی، مصرف این انرژی در دو واحد صنعتی بزرگ استان محدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان علی طالبی، اظهار کرد: مصرف گاز مشترکان این استان از ابتدای دی سال جاری تاکنون به علت کاهش دما رو به افزایش گذاشته به طوری که بیشتر رقم مصرفی، در پنجم دی با ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب ثبت شده است.

وی افزود: روز گذشته نیز مشترکان گلستان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به اینکه برای دو واحد صنعتی بزرگ گلستان شامل نیروگاه سیکل ترکیبی برق علی آبادکتول و سیمان پیوند گلستان با مصرف ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب در روز محدودیت مصرف گاز به اجرا درآمده است، ادامه داد: این صنایع از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.

طالبی در خصوص اعمال طرح تشویق مشترکان خوش مصرف گاز، تصریح کرد: زمان اجرای این طرح از شانزدهم آذر تا پانزدهم اسفند تعیین شده و برای مشترکین خانگی که دامنه مصرف آن‌ها مشابه سال قبل باشد، گاز بهای آنها تغییری نخواهد کرد ولی برای مشترکین خانگی که ۱۰ تا ۳۵ درصد صرفه‌جویی داشته باشند نه تنها پولی بابت گاز بها پرداخت نکرده بلکه مبالغی نیز تشویق خواهند شد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن نیز اگر مصرف مشترکین معادل ۷۰ درصد پلکان سوم باشند، گاز بهای آن‌ها ۱۰۰ درصد رایگان محاسبه می‌شود.

شرکت گاز گلستان ۶۶۴ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که عمده آن را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 716168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.