۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی خراسان شمالی رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان، آذر سال جاری بیش از ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی استان به ارزش ۱۳۲ میلیارد ریال را رفع تصرف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سیدعلی میرکریمی امروز _یکشنبه دهم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی آذر سال جاری با اجرای دو مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قطعی موفق به بازپس‌گیری حدود ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۳۲ میلیارد ریال شده است.

وی افزود: از این دو مورد، یک مورد مربوط به رفع تصرفات فوری در شهر بجنورد به مساحت دو هزار متر مربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۱۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اجرای احکام قطعی در شهرستان گرمه به مساحت هشت هزار متر مربع و ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد ریال نیز اجرا شد.

میرکریمی تصریح کرد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه، برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار نگیرند.

وی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی اینگونه گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از گشت‌زنی از اراضی ملی و دولتی محدوده و حریم شهرهای تابعه به صورت محسوس و نامحسوس و شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد.

کد خبر 716147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.