پایان حرکت رتروگراد سیاره مشتری

حرکت رتروگراد سیاره مشتری یکشنبه –دهم دی‌- به پایان می‌رسد و به حرکت معمول خود به سمت شرق باز می‌گردد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یکشنبه _دهم دی‌_ سیاره مشتری به پایان حرکت برگشتی خود می‌رسد، حرکت خود را به سمت غرب از طریق صورت‌های فلکی پایان می‌دهد و در عوض به حرکت معمول‌تر به سمت شرق باز می‌گردد؛ این تغییر جهت پدیده‌ای است که همه سیارات بیرونی منظومه شمسی به طور دوره‌ای، چند ماه پس از عبور از مخالفت، دچار آن می‌شوند.

حرکت رو به عقب در اثر حرکت خود زمین به دور خورشید ایجاد می‌شود، همانطور که زمین به دور خورشید می‌چرخد، دیدگاه ما نیز تغییر می‌کند و این باعث می‌شود که موقعیت ظاهری اجسام در آسمان با یک دوره یک ساله از یک طرف به سمت دیگر حرکت کنند؛ حرکت رتروگراد سیاره مشتری با پایان یافتن سال ۲۰۲۳ میلادی به پایان می‌رسد.

پایان حرکت رتروگراد سیاره مشتری از اصفهان در آسمان عصر قابل رویت خواهد بود، به طوری که حوالی ساعت ۱۷:۲۳ حدود ۵۳ درجه بالاتر از افق جنوب شرقی قابل دسترس خواهد بود، سپس ساعت ۱۹:۳۷ در موقعیتی ۶۹ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و حدود ساعت ۰۱:۳۰ از دسترس خارج می‌شود. سیاره مشتری در هفته‌های بعد هر شب چهار دقیقه زودتر به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و به تدریج در گرگ‌ومیش غروب ناپدید می‌شود.

کد خبر 716088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.