به‌کارگیری داده‌های تلفن همراه در مدیریت ترافیک اصفهان

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در راستای استفاده از اطلاعات و داده‌های تلفن همراه، مجموعه اطلاعات و داده‌های مرتبط با سفرهای شهری و حومه‌ای، مستند به تجهیزات اپراتورهای تلفن همراه، جمع‌بندی، احصا و در اختیار این معاونت قرار می‌گیرد.

محمد پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اهمیت اصالت اطلاعات در برنامه‌ریزی‌های ترافیکی اظهار کرد: طبق قرارداد منعقد شده با یکی از بخش‌های تخصصی دانشگاهی، مجموعه اطلاعات و داده‌های مرتبط با سفرهای شهری و حومه‌ای، مستند به تجهیزات اپراتورهای تلفن همراه، جمع‌بندی، احصا و تحویل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان می‌شود.

وی با اشاره به آمار ۴.۵ میلیون سفر روزانه در شهر اصفهان افزود: آمار سفرهای کاری و غیرکاری از جمله اطلاعات مهم ترافیکی بوده که برای برنامه‌ریزی در ایام مختلف سال و نقاط خاص، ضروری است.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به مزایای استفاده از اطلاعات و داده‌های تلفن همراه خاطرنشان کرد: دستیابی به ماتریس تعداد سفر، تقاضای سفر، جمعیت شناور در نواحی مختلف، الگوی فعالیت‌ها و سفر غیرساکنان در شهر، تقاضاهای سفر حومه شهر، تقاضای سفرهای ریلی، هوایی و جاده‌ای از جمله این موارد است.

پورمیدانی اضافه کرد: اصالت و دقت این داده‌های جمع‌آوری شده از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در بهبود برنامه‌ریزی‌های حمل‌ونقل، روان‌سازی ترافیک و ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل همگانی است.

کد خبر 716046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.