عملکرد بانک‌ها در مسکن ملی کهگیلویه و بویراحمد راضی کننده نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد بانک‌های استان در طرح ملی مسکن راضی کننده نیست و این همکاری نکردن به مدیریت بانک‌ها در مرکز برمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سیدعلی احمدزاده روز _شنبه نهم دی_ در نشست شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکل نبود زمین در شهر یاسوج همچنان به قوت خود باقی است و همین موضوع موجب نگرانی وزیر راه و شهرسازی شد، اظهار کرد: قرار است ساخت ۱۰ هزار واحد در یاسوج آغاز شود اما برای شروع کار مقدماتی از جمله انعقاد قرارداد با پیمانکار و سایر موارد لازم است.

وی افزود: برای شروع به کار این پروژه هم دولت و هم وزارت راه و شهرسازی تعهداتی دارند که باید به آن عمل کنند تا پروژه ۱۰ هزار واحدی یاسوج آغاز شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح یک سوم تعهدات وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در ایجاد زیرساخت‌های مسکن، گفت: شرکت توزیع برق تعهدات خود را انجام داده‌است، اما وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود عمل نکردند که از دستگاه‌ها می‌خواهیم حداقل به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه اگر تعهدات زیرساخت به موقع انجام شود روند ساخت پروژه نهضت ملی مسکن رونق می‌گیرد، تصریح کرد: وقتی سایت‌ها فاقد آب و برق باشند نمی‌توان کاری انجام داد.

احمدزاده خواستار پررنگ شدن نقش راه و شهرسازی در پروژه مسکن ملی شد و خاطرنشان کرد: پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها در حال انجام است اما سرعت پروژه راضی کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه همچنان از عملکرد برخی بانک‌های استانی در طرح نهضت ملی مسکن رضایت نداریم، گفت: همکاری ضعیف بانک‌های استان در طرح نهضت ملی مسکن ناشی از عملکرد مدیران آنها در تهران است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بانک مرکزی موردی را مصوب می‌کند، اما مدیران بانکی در تهران موارد دیگری را بخشنامه می‌کنند و اگر مدیر استانی بخواهد کاری انجام دهد از تهران به او تذکر می‌دهند که یکی از دلایلی که بانک‌ها همراه نیستند ناشی از برخوردهای مدیران بالادستی است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند خرید زمین دولتی در یاسوج هستیم، تصریح کرد: باخبر شدیم اداره کل راه و شهرسازی زمین‌هایی در اختیار دارد اما این موضوع را از ما پنهان کردند که کار خوبی نیست شما امین دولت هستید.

احمدزاده خاطرنشان کرد: اگر دستگاهی زمین دارد و به ما گزارش نکرده باشد و آن را برای نورچشمی‌ها گذاشته باشد برخورد می‌کنیم.

وی افزود: مردم به ما اطلاع دادند که زمین‌هایی در فلان نقطه استان متعلق به فلان دستگاه است آن‌وقت ما به دلیل این پنهان کاری ادارات دولتی از طرح نهضت ملی مسکن که برنامه دولت است عقب مانده‌ایم که بازرسان را فرستادیم تا این موارد را بررسی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره کل جهاد کشاورزی ۶۰ هکتار زمین در اختیار ما قرار داد که ۱۰ هزار واحد بسازیم اما دستگاه‌هایی که همکاری نکردند باید پاسخ گو باشند.

کد خبر 716043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.