انتخابات پرشور تضمین‌کننده آینده کشور است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برگزاری انتخابات پرشور می‌تواند مظهر قدرت ملی و بازدارنده از فشار دشمنان باشد که تضمین‌کننده آینده کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، سید محمد حسینی ظهر امروز_ نهم دی_ در جریان سفر به استان مرکزی و در حاشیه مراسم بزرگداشت ۹ دی، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: باید اصل مشارکت در انتخابات به خوبی در جامعه تبیین شود چرا که حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی دشمن را ناامید کرده و آن را وادار می‌کند تا در برنامه‌های خود تجدید نظر کند.

وی افزود: دولت سیزدهم در موضوع انتخابات پیش رو، خود را به اجرای راهبردهای چهارگانه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری شامل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات مکلف می‌داند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: با اطلاع رسانی مطلوب که از سوی وزارت کشور انجام شد، در زمینه پیش ثبت نام و ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط متفاوتی را نسبت به دوره‌های قبل شاهد هستیم.

وی افزود: خوشبختانه شور و نشاط مناسبی ایجاد شده و افراد مختلف با گرایش‌های و سلایق متنوع سیاسی و اقتصادی و … در انتخابات حضور دارند.

حسینی تاکید کرد: نیاز است جایگاه مجلس شورای اسلامی، اختیارات و وظایف آن به خوبی در بین مردم تبیین و در کنار آن امنیت و نظارت بر انتخابات توسط وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی به خوبی اجرا شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس هم اهمیت ویژه ای دارد زیرا در مباحث مربوط به ولایت فقیه نقش خاصی را ایفا می‌کند به همین دلیل مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که در انتخابات یک رقابت جدی رقم زده شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه افراد صاحب ایده، مباحث خود را بیان می‌کنند و در نهایت این مردم هستند که دست به انتخاب درست می‌زنند، گفت: خوشبختانه پس از ۴۰ سال مردم آگاهی مورد نیاز درباره گروه‌های مختلف را دارند، هرچند که همچنان باید همه مبلغان، رسانه‌ها، افراد دلسوز، معلمین و اساتید و اقشار مختلف و فعالان سیاسی و فرهنگی مطالب را تبیین کنند و برگزاری جلسات و مناظره‌ها ضروری است.

وی اضافه کرد: فضا برای طرح نظر و برنامه داوطلبین از سوی رسانه ملی در حوزه‌های انتخابیه فراهم است.

حسینی با بیان اینکه در نقاط مختلف کشور از جمله استان مرکزی اقدامات خوبی در جریان است ادامه داد: شاهد تحرک و پویایی مطلوبی هستیم، در این سفر نیز روند تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مورد بررسی قرار گرفت تا زمینه برای سفر دوم هیأت دولت و رئیس جمهور به استان فراهم شود.

کد خبر 716016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.