استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی برای تبلیغات انتخابات با رعایت قانون

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی برای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی با رعایت مفاد مواد ۷۴ و ۸۱ قانون انتخابات مذکور امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، موسی سلیمی امروز _شنبه نهم دی_ در خصوص استفاده از امکانات دولتی در انتخابات خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۷۴ قانون و به منظور ایجاد عدالت انتخاباتی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست یک ماه قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی فهرست و مشخصات کامل امکاناتی که عرفاً می‌توان از آن‌ها برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کرد و نیز برنامه زمان بندی پیشنهادی خود را در اختیار هیأت بررسی تبلیغات استان قرار دهند.

وی تصریح کرد: این هیأت موظف است حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمان بندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها برای استفاده را مبتنی بر اصل برابری فرصت تبلیغاتی و عدالت انتخاباتی به اطلاع نامزدها برساند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: طبق قانون، استفاده از امکانات و اموال دولتی برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی در غیر از موارد مجاز و مؤکد در این قانون توسط کارکنان، داوطلبان، نامزدها و یا هر شخص دیگر ممنوع می‌باشد.

سلیمی اظهار داشت: صدا و سیما با راه اندازی شبکه‌های محلی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها هم طبق قانون در انتخابات پیش رو، امکانات خود را بر اساس مصوبات هیأت استانی بررسی تبلیغات در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهند.

وی افزود: حسن این کار این است که اگر کسی پول و امکاناتی ندارد می‌تواند با کمترین هزینه، از امکانات دولتی، صدا و سیما و شهرداری‌ها استفاده کند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: طبق ماده ۸۱ هیأت استانی برای بررسی تبلیغات شکل گرفته و مشخص می‌کند که نامزد انتخاباتی چگونه از امکانات تبلیغاتی استفاده کند.

سلیمی تأکید کرد: امکان استفاده از امکانات دولتی صرفاً طبق برنامه‌ای که از سوی هیأت استانی بررسی تبلیغات ارائه می‌گردد، برای داوطلبان در ایام تبلیغات رسمی میسر می‌باشد و دستگاه‌های دولتی بدون مجوز و مصوبات هیأت استانی بررسی تبلیغات، امکان واگذاری امکانات خود برای تبلیغات انتخاباتی به نامزدها را ندارند.

کد خبر 716014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.