چگونه بهترین خمیر دندان را انتخاب کنیم

دندان‌ها نه تنها بخشی از جسم ما هستند، بلکه نقش بسزایی در ارتباطات اجتماعی و اعتماد به نفس ما دارند.

لبخندی با دندان‌های سالم، یک زبان بی‌کلام است که به همه زبان‌ها فهمیده می‌شود و قدرت بیان فراوانی دارد. در کنار زیبایی، دندان‌های سالم نقش بسزایی در سلامت عمومی بدن نیز ایفا می‌کنند. پس لازم است با استفاده از مسواک و خمیردندان مناسب و باکیفیت، از لبخند خود مراقبت کنید. . در این مقاله ما قصد داریم اطلاعاتی درباره خرید خمیردندان مناسب در اختیارتان قرار دهیم تا با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

توجه به بهداشت دهان و دندان

لازم است بدانید که از مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، دهانشویه و سایر محصولات با کیفیت بالا برای مراقبت از سلامت دهان و دندان خود استفاده کنید. در این مقاله ما قصد داریم با کمک سایت طنین بهداشت پارس که به نوبه خود یکی از بهترین تولید کنندگان محصولات بهداشت دهان و دندان در ایران است اطلاعاتی درباره خرید خمیردندان مناسب در اختیارتان قرار دهیم تا با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

چرا خمیر دندان مهم است؟

به طور خلاصه، خمیردندان بخشی ضروری از روتین بهداشت دهان و دندان شما است و نبود آن، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بسیاری از خفیف تا بسیار جدی شود.

مسواک زدن منظم دندان‌ها با خمیردندان مناسب به پاکسازی جرم و هرگونه ذرات غذا از روی دندان‌ها کمک می‌کند و از ایجاد حفره و بیماری لثه نیز جلوگیری می‌نماید. امروزه انواع بی‌شماری خمیردندان در بازار وجود دارد، اما آنچه که مهم است خرید خمیردندان حاوی فلوراید است.

انواع خمیردندان های موجود در بازار

به طور کلی چهار نوع اصلی از خمیردندان‌ در بازار وجود دارد که در ادامه به بررسی هرکدام می‌پردازیم.

خمیردندان حاوی فلوراید

خمیردندان حاوی فلوراید رایج‌ترین نوع خمیردندان در جهان است که تقریباً 500 میلیون نفر در سراسر جهان روزانه از این نوع خمیردندان استفاده می‌کنند.

اما خمیردندان فلوراید دقیقا چیست؟

به طور خلاصه، خمیر دندان حاوی فلوراید یک خمیردندان معمولی است که فلوراید به عنوان ماده اصلی فعال آن می‌باشد. فلوراید برای سلامت دندان فوق‌العاده مفید است؛ زیرا با معدنی سازی مجدد مینای دندان از آن در برابر حملات اسیدی ناشی از باکتری‌ها و قندها مقاومت می‌کند. علاوه بر این، به جلوگیری از ایجاد حفره کمک می‌کند و حتی می‌تواند مراحل اولیه پوسیدگی دندان را متوقف ‌سازد.

خمیردندان سفید کننده

این نوع خمیردندان به طور خاص برای کمک به از بین بردن لکه‌های سطحی و روشن کردن رنگ دندان‌ها فرموله شده است.در نظر داشته باشید که خمیر دندان به تنهایی نمی‌تواند رنگ طبیعی دندان‌های شما را به طور کامل تغییر دهد، اما می‌تواند لکه‌ها را به طور موثری کم کند وبه درخشندگی لبخند شما بیافزاید. در مقایسه با سایر روش‌های سفید کردن دندان، استفاده از خمیر دندان سفید کننده روشی بسیار امن و کم هزینه است.

خمیردندان ضد حساسیت

همانطور که در نام آن آمده است، خمیردندان ضد حساسیت مخصوص افرادی می‌باشد که دندان‌هایشان به گرما، سرما یا شیرینیجات و ترشیجات حساس است. خمیردندان ضدحساسیت معمولاً حاوی موادی مانند نیترات پتاسیم یا کلرید استرانسیم است که به کاهش حساسیت دندان‌ها و کاهش ناراحتی آن کمک می‌کند. این عوامل با مسدود کردن پایانه‌های عصبی در دندان‌ها یا ایجاد یک لایه محافظ روی عاج که لایه حساس زیر مینای دندان است، به کاهش حساسیت کمک می‌کند.

انواع خمیر دندان براساس کاربرد

چگونه بهترین خمیر دندان را انتخاب کنیم

با توجه به نیازهای متفاوت افراد می‌توان خمیردندان‌ها را به طور زیر دسته بندی کرد:

خمیردندان برای افراد سیگاری

بهترین خمیردندان برای این افراد باید دارای دو ویژگی باشد: اول اینکه رنگدانه‌های ناشی از تنباکو و سیگار را از بین ببرد و دوم آنکه بوی سیگار را با بوی خوبی جایگزین کند. خمیردندان‌های حاوی فلوراید سدیم و فسفات فعال این ویژگی‌ها را دارد.

خمیردندان برای لمینیت و کامپوزیت

برای آنکه طول عمر و ماندگاری لمینیت و کامپوزیت افزایش یابد، انتخاب بهترین خمیردندان بسیار مهم و ضروری است. این نوع خمیردندان باید به خوبی رنگدانه‌های موجود روی دندان‌ها را از بین برده و خود خمیر دندان نیز دارای رنگدانه نباشد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که از خمیردندان‌های ساینده و سفیدکننده استفاده نکنید، زیرا با توجه به مواد تشکیل دهنده آنها برای کامپوزیت و لمینت مناسب نیستند.

خمیردندان برای ارتودنسی

خمیردندان باکیفیت برای افرادی که ارتودنسی دارند، همان خمیردندان‌های حاوی فلوراید است و اگر حساسیتی به وجود آمد بهتر است از خمیردندان‌های ضد حساسیت استفاده شود. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از خمیردندان‌های سفید کننده در این افراد باعث دو رنگ شدن دندان‌ها می‌شود.

خمیردندان برای رفع بوی بد دهان

اکثر خمیردندان‌ها دارای ماده خوشبوکننده در ترکیبات خود هستند که بوی دهان را از بین می‌برد اما اگر از این مشکل بطور مداوم رنج می‌برید، بهتر است برای رفع آن به پزشک مراجعه نمایید تا دلیل اصلی آن را ریشه یابی کنید.

مواد تشکیل‌دهنده خمیردندان‌ها

چگونه بهترین خمیر دندان را انتخاب کنیم

همه ما می‌دانیم که مسواک زدن حداقل دو بار در روز برای سلامت دهان و دندان مفید است. اما آیا دقیقاً می‌دانیم که خمیردندانی که استفاده می‌کنیم از چه موادی تهیه شده است؟

رایج ترین مواد تشکیل دهنده خمیر دندان در زیر فهرست شده تا بهتر بفهمیم از کدام خمیردندان استفاده کنیم، خمیردندان‌های خاص چقدر موثر هستند و به چه مواردی باید توجه کنیم.

فلوراید

این ماده معدنی کلید مبارزه با پوسیدگی دندان است. فلوراید مینای دندان‌ها را سخت‌تر و در برابر سایش اسید مقاوم می‌کند. برای اطمینان از اینکه خمیردندان شما حاوی فلوراید است، فهرست مواد فعال سدیم فلوراید، سدیم مونوفلوئور و فسفات سدیم یا فلوراید قلع را بررسی کنید. فقط این سه شکل از فلوراید توسط سازمان غذا و دارو برای پیشگیری از حفره به رسمیت شناخته شده است. بیشتر خمیردندان ها فقط 0.15٪ یون فلوراید دارند که همین مقدار کم تا حد زیادی کمک کننده است.

کربنات کلسیم

این ساینده رایج با از بین بردن پلاک و لکه‌های سطحی کمک می‌کند که سطح دندان شما صاف و تمیز شود. علاوه بر کربنات کلسیم، انواع دیگر ساینده ها در خمیردندان عبارتند از ژل های سیلیکا آب شده، اکسیدهای آلومینیوم هیدراته، کربنات منیزیم، نمک های فسفات و سیلیکات ها. این مواد ساینده به اندازه ای زبر می‌باشند، تا پلاک را از بین ببرند اما به اندازه کافی هم ملایم هستند تا از آسیب به مینای دندان جلوگیری کنند.

سدیم لوریل سولفات

این ماده در واقع برای ایجاد کف است. سدیم لوریل سولفات می‌تواند باعث تحریک دهان و آفت شود. اگر از زخم‌های مکرر دهان رنج می‌برید و فکر می‌کنید خمیردندان شما ممکن است علت آن باشد، توصیه می‌شود به دنبال خمیردندانی بدون این ماده اولیه باشید.

کلام پایانی

همانطور که در بالا بررسی شد خمیردندان‌ها انواع مختلفی دارند، که باید با توجه به نیاز خود و انتظارتان بهترین نوع خمیردندان را انتخاب کنید. برای مثال اگر حساسیتی در دندان‌هایتان احساس می‌کنید، توصیه می‌شود از خمیردندان‌های ضد حساسیت استفاده کنید. به طور کلی بهتر است خمیردندانی تهیه شود که دارای فلوراید باشد تا از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند و به مینای دندان آسیبی نرساند. با در نظر گرفتن نکات مقاله به راحتی می‌توانید خمیر دندان مناسب خود را انتخاب کنید.

کد خبر 716008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.