حقایقی جالب درباره برج ایفل

برج ایفل به‌عنوان مرکز نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ طراحی و برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و به نمایش گذاشتن قدرت صنعتی مدرن این کشور در صحنه جهانی ساخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برج ایفل سازه‌ای جدانشدنی از شهر پاریس و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای دیدنی جهان است. این برج که به‌عنوان مرکز نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ طراحی شد، برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و به نمایش گذاشتن قدرت صنعتی مدرن این کشور در صحنه جهانی ساخته شد. در سال ۱۸۸۷ بیش از ۳۰۰ هنرمند، نویسنده و متفکر سیاسی پاریسی مخالفت شدید خود را با برج ایفل به نمایش گذاشتند، زیرا برجی با ارتفاع سرگیجه‌آور که بر پاریس مسلط باشد را مانند یک دودکش سیاه غول‌پیکر کارخانه در شهر می‌دانستند که بناهای تاریخی و آثار معماری شهر را تحقیر می‌کند. در ادامه با چند واقعیت کمتر شناخته‌شده در مورد برج ایفل آشنا می‌شویم.

حقایقی جالب درباره برج ایفل

طراحی توسط مهندسان شرکت ایفل

برج ایفل توسط شخصی که نامش را یدک می‌کشد طراحی نشده است و در واقع طراحی دو مهندس است که برای شرکت او کار می‌کردند. آن‌ها همچنین یک معمار فرانسوی را مأمور کردند تا در شکل دادن به ظاهر برج به آن‌ها کمک کند، زیرا عموم مردم از ماهیت سازه رضایت نداشتند.

ساخت‌وساز سریع

ساخت برج ایفل در بیست‌وششم ژانویه ۱۸۸۷ آغاز شد و کل ساخت آن دو سال و دو ماه و پنج روز به طول انجامید. این بنا با ۳۳۰ متر ارتفاع، بلندترین سازه ساخت بشر روی زمین در زمان تکمیل آن بود. تا نهایی شدن ساختمان کرایسلر در نیویورک در سال ۱۹۳۰ طول کشید تا این برج وضعیت خود را از دست بدهد.

حقایقی جالب درباره برج ایفل

رنگ‌آمیزی دستی

برج ایفل عمدتاً با دست و هر هفت سال یک بار توسط ۵۰ نقاش با یک لایه ضخیم از رنگ محافظ رنگ‌آمیزی می‌شود تا از زنگ زدن بیرونی آهن جلوگیری شود. تقریباً ۶۰ تن رنگ برای انجام کار لازم است.

تغییر ارتفاع

ارتفاع برج ایفل در فصول مختلف تغییر می‌کند و در تابستان بلندتر است. این امر به دلیل گسترش ساختار آهنی تا ۷ اینچ هنگام افزایش دما است. برعکس در زمستان آهن به‌دلیل سرما منقبض و تا ۶ اینچ کوچک می‌شود. این برج به‌رغم طراحی برای ماندگاری در هنگام طوفان تکان می‌خورد.

یک آپارتمان مخفی

ایفل در طول ساخت‌وساز، یک آپارتمان خصوصی مخفیانه را در برج خود گنجاند که میزبان مهمانان مشهوری مانند توماس ادیسون بوده است. از آن زمان به بعد این اتاق به فضایی برای دفتر ایفل تبدیل شده است که با مجسمه‌های مومی تکمیل شده است.

حقایقی جالب درباره برج ایفل

تخریب ایفل

برج ایفل برای نشان دادن قدرت صنعتی فرانسه در نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ ساخته شد اما زمانی که مجوز آن در سال ۱۹۰۹ به پایان رسید، آماده برچیدن شد.

برای اینکه این سازه به عنوان بخشی از تاریخ زنده بماند، یک آنتن رادیویی در بالای آن قرار داده شد. برج رادیویی که از نظر مقامات شهری بسیار مهم بود، از تخریب نجات یافت.

همچنین در سال ۱۹۴۴، هیتلر دستور داد که اگر پاریس نمی‌تواند از آزادی متفقین محافظت شود، باید تخریب شود و برج ایفل باید به هر قیمتی سقوط کند.

کد خبر 715996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.