بودجه ۷۲ میلیارد تومانی سازمان آرامستان‌های قم

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: بودجه سال جاری سازمان آرامستان‌ها ۷۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تاکنون ۴۶ میلیارد تومان آن وصول شده است.

سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: سامانه ۱۵۳۰ سازمان آماده پاسخگویی است و شهروندان در صورت فوت بستگان خود می‌توانند با این سامانه تماس حاصل کنند تا در حداقل زمان ممکن خودروی مخصوص به محل اعزام شود و مقدمات انتقال صورت گیرد.

وی با اشاره به تسهیلاتی که در آرامستان بهشت معصومه ارائه می‌شود گفت: پزشکی قانونی و نماینده ثبت احوال در سازمان آرامستان‌ها مستقر است تا صاحبان متوفی، گواهی فوت را به سرعت دریافت کنند که اینها فرایندهایی برای تسهیل مراسم است.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری قم ابراز کرد: سازمان آرامستان ها برای رفاه شهروندان دو سالن سوگواری با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای آقایان و خانم‌ها تأسیس کرده، همچنین پارکینگ‌های متعددی برای پارک خودروها تعبیه شده است.

موسوی نیارکی گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان آرامستان‌ها ۷۲ میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون ۴۶ میلیارد تومان آن وصول شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد تومان نیز بودجه عمرانی در سال جاری پیش بینی شده است که شامل اصلاح شبکه آبرسانی، قطعات عبور بحران و ممتاز، جدول گذاری و روکش آسفالت معابر و تابلوهای مسیر است که از این میزان ۲۲ میلیارد تومان محقق شده و بدهی خاصی نداریم.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری قم با بیان اینکه ایستگاه صلواتی هر پنجشنبه برای شهدای گمنام برپا می‌شود، افزود: ۴۳۰ شهید مدافع حرم از کشورهای پاکستان، افغانستان، بحرین و ایران و چهار شهید گمنام در آرامستان مدفون هستند که در کنار مقبره این شهدا، حسینیه و ایستگاه صلواتی تأسیس شده است.

کد خبر 715939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.