مراسم گرامیداشت ۹ دی در حرم رضوی برگزار شد

مراسم روز ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در رواق امام خمینی (ره) بارگاه ملکوتی امام هشتم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت سالروز ۹ دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» امروز از ساعت ۹:۰۰ صبح امروز _شنبه نهم دی_ در رواق امام خمینی (ره) با قرائت آیات روح‌بخش کلام‌الله مجید آغاز شد و با بیان احکام و شعرخوانی آئینی سیدرضا یعقوبی ادامه پیدا کرد.

زائران و مجاوران بارگاه منور امام هشتم علیه السلام در این مراسم شعارهای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی سر دادند.

هم‌خوانی گروه گلدسته‌های حرم و حماسه‌خوانی ابراهیم احمدی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در ادامه حجت‌الاسلام «سیدرضا تقوی» مشاور رئیس‌جمهور در امور حوزه و روحانیت به ایراد سخن در خصوص وقایع سال ۱۳۸۸، نقش مردم در پایان بخشیدن به ناآرامی‌ها و شکل‌گیری حماسه ۹ دی‌ماه پرداخت.

در آغاز این مراسم که نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، مدیران و اساتید حوزه علمیه خراسان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران استانی نیز در آن حضور داشتند، حاضران در مراسم ضمن برائت از فتنه و فتنه‌گری در کشور، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران تجدید پیمان کردند، همچنین پیکر شهید گمنام دفاع مقدس نیز زینت‌بخش این مراسم بود و زائران و مجاوران حرم رضوی با این شهید گمنام دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.

در پایان این مراسم و پس از اقامه نماز ظهر و عصر زیارت امین‌الله توسط سیدرضا نریمانی قرائت شد.

کد خبر 715923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.