۸۶ درصد مسمومیت‌ با CO در منازل گزارش شده است / تهران و اصفهان بیشترین آمار فوتی را دارد

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به آمار مسمومیت با منواکسید کربن در پاییز سال جاری گفت: ۸۶ درصد علت مسمومیت‌ها در منازل مسکونی به دلیل نقص در لوله‌کشی آبگرمکن و بخاری بوده است.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میزان مسمومیت با منواکسیدکربن در منازل مسکونی در پاییز جاری، اظهار کرد: آمار مسمومیت با منواکسید کربن در پاییز سال جاری حدود ۹ درصد کاهش داشته است، ۸۶ درصد علت مسمومیت‌ها در منازل مسکونی ثبت شده که ۹۶ درصد از مسمومیت‌ها در منازل به دلیل نقص در لوله‌کشی آب‌گرم‌کن و بخاری بوده است.

وی با بیان اینکه در پاییز امسال ۲۱۴۷ نفر دچار مسمومیت با منواکسید کربن شدند، افزود: از این تعداد ۱۵۵۹ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند که این آمار یک درصد رشد داشته و ۴۵۶ نفر نیز در محل درمان شدند که این آمار با کاهش حدود ۲۸ درصدی به ثبت رسیده است، همچنین در این مدت ۱۲۳ نفر به دلیل مسمومیت با منواکسید کربن فوت شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به مکان‌های وقوع مسمومیت با منواکسید کربن تصریح کرد: طی مدت مذکور مسمومیت با منواکسید کربن در مراکز صنعتی و کارگاهی حدود چهار درصد و چادر مسافرتی و داخل خودرو هر کدام حدود دو درصد و سایر دلایل مسمومیت نیز چهار درصد گزارش شده است، در این بین سهم مراکز تجاری و آموزشی نیز هر کدام یک درصد است.

وی درباره آمار مسمومیت با منواکسید کربن بین زنان و مردان گفت: در پاییز سال جاری مردان حدود ۴۵ درصد، زنان حدود ۴۷ درصد و کودکان کمتر از پنج سال حدود هشت درصد دچار مسمومیت با گاز CO شدند.

وی با بیان اینکه استان تهران بیشترین آمار مسمومیت با منواکسید کربن را داشته است، ادامه داد: بیشترین مسمومیت در تهران با حدود ۳۷۵، خراسان رضوی ۱۹۰، آذربایجان شرقی ۱۶۵ نفر به ثبت رسیده است و بیشترین جان‌باختگان در زمینه مسمومیت با گاز CO مربوط به تهران با ۲۲ نفر، اصفهان با ۱۳ و کرمانشاه ۱۲ نفر بوده است.

کد خبر 715902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.