افتتاح نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور

دبیر رویداد «شهربانوی زندگی» گفت: این نمایشگاه به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر امروز (شنبه) با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران شهری فرهنگی و اجتماعی اصفهان در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در پل تاریخی شهرستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، مریم آقایی با اشاره به سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان در هفته بزرگداشت مقام مادر و جایگاه زن اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی بزرگداشت هفته زن، نشان دادن الگوی جامع اسلامی از زن است که تحت عنوان الگوی سوم مطرح می‌شود. یکی از تعاریفی که می‌توان برای زن قائل شد، زن شرقی است که ویژگی‌های خود را دارد و سنتی است.

وی با بیان اینکه تعریف الگوی سوم از زن، مطابق با تعریف اسلام از او بوده و جایگاهی است که اسلام برای زن مشخص می‌کند؛ همان زنی که به فرموده امام حسن (ع) «ریحانه» تعبیر شده و به فرموده پیامبر اکرم (ص) «بیشترین خیرات و برکات در او است»، افزود: این زن در سه ساحت فردی، اجتماعی و خانوادگی تعریف می‌شود.

دبیر رویداد شهربانوی زندگی با تاکید بر اینکه دیدگاه اسلام درباره زن، سیاست اصلی برنامه‌های این مناسبت را در بر گرفته است، تصریح کرد: زن طبق تعریف اسلام، در جایگاه فردی با حفظ همه شئونات و حریم‌هایی که اسلام برای او قائل است، توانمندی‌های خود را بروز می‌دهد و ارتقا می‌بخشد و در حوزه توسعه فردی خود بسیار کوشا است.

وی گفت: در حوزه اجتماعی زنی است که منفعل نیست، کنشگری فعال و بروز و ظهور در جامعه دارد و تأثیرگذار است؛ این زن در حوزه خانواده نیز در نقش‌های اصلی خود یعنی همسری و مادری مکمل حضور خود در جامعه است و می‌تواند رشد و ارتقا پیدا کند.

آقایی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی نهادها و سازمان‌های مختلف برای برگزاری برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و مادر عنوان کرد: هم‌افزایی بین نهادها و سازمان‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام مادر و جایگاه زن، سیاست اصلی مدیریت شهری بود.

وی ادامه داد: جلساتی با سازمان‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران، صداوسیما، حوزه هنری، آموزش‌وپرورش، دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی و تمام نهادهایی که به‌نوعی در این هفته همکاری دارند، برگزار شد تا اجرای برنامه‌ها با این هم‌افزایی همچون یک پازل طراحی شده به این مناسبت انجام شود.

افتتاح نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور

دبیر رویداد شهربانوی زندگی با اشاره به بخش‌های مختلف رویداد شهربانوی زندگی بیان کرد: برنامه‌های هفته زن با هدف نشاط‌آفرینی و ایجاد روحیه شاد و امیدوار برای مادران و زنان سرزمین به‌ویژه شهر اصفهان، در سه بخش فرهنگی، تفریحی و رفاهی طرح‌ریزی شده است و در بخش‌های مختلف، تمام امکانات در اختیار مدیریت شهری با برنامه‌ها و تخفیفات متنوع در خدمت بانوان شهر اصفهان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های تفریحی در باغ‌های بانوان سطح شهر اصفهان گفت: باغ‌های بانوان سطح شهر برای اجرای برنامه‌های مفرح و بانشاط فعال شده است و ویژه‌برنامه و جشن‌هایی به این مناسبت در این مکان‌ها برگزار می‌شود، همچنین در سه باغ بانوان طلوع، پردیس و ناژوان برنامه‌های ویژه در حوزه سلامت از جمله پایش سلامت بانوان، انواع مشاوره‌های جمعیت، فرزندآوری و معاینات دوران بارداری برای بانوان به‌صورت رایگان تدارک دیده شده است.

آقایی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه تولیدات ملی بانوان در محل نمایشگاه‌های پل شهرستان اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها، ایجاد نمایشگاه تولیدات ملی بانوان است که غرفه‌های آن شامل دو بخش تفریحی و فرهنگی هستند. در بخش تفریحی، یک سایت بازی فعال راه‌اندازی شده است و انواع سازه‌های تفریحی و بازی‌های مهیج و حرکتی به‌صورت رایگان در یک مکان تجمیع شده است و بانوان می‌توانند از صبح تا ظهر به‌صورت ویژه و اختصاصی از این بازی‌ها استفاده کرده و در زمان بعدازظهر به همراه خانواده‌ها در محل حضور پیدا کنند و از این امکانات بهره ببرند.

مشاور شهردار در امور بانوان ادامه داد: در بخش فرهنگی نمایشگاه، ۱۰۰ غرفه به همت نهادها و تشکل‌های مردمی برپا شده‌اند که بر اساس الگوی سوم زن خدمات مختلفی را در قالب غرفه‌های فروش یا معرفی محصول هنری ارائه می‌دهند. علاوه بر آموزش مهارت‌های هنری، نشست‌هایی نیز در حوزه رسانه و سینما تدارک دیده شده است، همچنین برنامه‌هایی در حوزه‌های دیگر برای بانوان تدارک دیده شده است که برای مثال در حوزه توسعه فردی و سلامت بانوان، یک غرفه به ورزش بانوان اختصاص یافته است و در آن ورزش و حرکات اصلاحی موردنیاز بانوان را آموزش می‌دهند.

کد خبر 715890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.