منابع انسانی کارآمد عامل مهم تداوم سازمان‌ها

مدیرعامل شرکت آبی سفید گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه کار، ایجاد ارتباط دوسویه بین کارفرما و کارجو است؛ در این رویداد سازمان‌ها و شرکت‌ها موقعیت‌های شغلی مختلف را ارائه می‌کنند و کارجو هم با مراجعه به آن‌ها علاوه بر کسب اطلاعات و ارسال رزومه، با نمایندگان هر سازمان به‌طور مستقیم گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد کرمانی صبح امروز _شنبه نهم دی_ در نشست خبری دومین نمایشگاه کار اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر در فضای کاری اشتراکی آبی سفید بالغ بر ۲۷۰ نفر و ۳۰ شرکت که حدود ۱۵ شرکت آن دانش‌بنیان و سایر آن‌ها بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند، با همکاری جاب‌ویژن برنامه‌ای را در اصفهان به نام نمایشگاه کار اصفهان برگزار می‌کنند.

وی درباره نمایشگاه‌های کار افزود: در اینگونه نمایشگاه‌ها که بیشتر در محیط‌های دانشگاهی برگزار می‌شود به دو موضوع از جمله اینکه دانشجویان چه دیدی نسبت اینکه بازار دارند و بازار کار نیازمند چه نیرویی است یا چه اشخاصی در این شرکت‌ها کار می‌کنند و حضورشان چه تأثیری در نمایشگاه دارد، توجه نشده است، اولین دوره نمایشگاه کار شریف در سال ۱۳۹۰ برگزار شد. تفاوت اساسی نمایشگاه کار با سایر نمایشگاه‌های شغلی در برندسازی منابع انسانی است، چرا که بیشتر شرکت‌ها در این حوزه مشکل دارند.

مدیرعامل شرکت آبی سفید عنوان کرد: این نمایشگاه پنج سال گذشته با مشارکت شرکت جاب‌ویژن برگزار شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانست تداوم داشته باشد و پس از گذشت این مدت، سال جاری دومین نمایشگاه برگزار خواهد شد.

کرمانی با اشاره به مسئله انگیزشی برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: بی‌توجهی بسیاری از شرکت‌ها به حوزه منابع انسانی و اینکه از سمت شرکت‌ها برای ارتقا و بهبود شرایط منابع انسانی کاری صورت نگرفته است منجر به برگزاری این نمایشگاه شده و امید است، در این نمایشگاه فضای رقابتی بین شرکت‌ها برای جذب نیروی کار و کارجویان متخصص ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: از بین ۳۵۰۰ شرکت اصفهانی که برای حضور در نمایشگاه کار با آنها صحبت شد، فقط ۶ درصد دارای مدیر منابع انسانی مستقل بودند و متأسفانه این شرکت‌ها به حوزه منابع انسانی توجهی نکرده بودند، نبود حوزه منابع انسانی و بی‌توجهی به آن منجر به موفق نبودن این شرکت‌ها در جذب و نگهداری نیروی کار بوده و این مشکل موجب مهاجرت بسیاری از نیروی کار متخصص به تهران و دیگر شهرها شده است.

مدیرعامل شرکت آبی سفید بیان کرد: تمام رسانه‌ها و مدیران دغدغه محیط زیست دارند، اما نبود منابع انسانی زودتر از محیط زیست به صنایع اصفهان ضربه خواهد زد و اگر به نیروی کارجو و کارآمد در استان اصفهان توجهی نشود، منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها خواهد شد که رفع این مشکل با داشتن یک نیروی منابع انسانی کارآمد برطرف خواهد شد.

کرمانی افزود: محدودترین منبعی که شرکت‌ها دارند، منابع انسانی است و ما در اصفهان با فقر آن مواجه هستیم، همچنین شرکت‌ها این را احساس نمی‌کنند که چرا برای آن کلمه بازار به کار رفته است؛ حوزه منابع انسانی بازار است که باید روی آن برندسازی و تفکر انجام شود که اشخاصی که در این حوزه کار می‌کنند، کارآمد باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه سیستم دولتی به تنها چیزی که توجه کرده نرخ اشتغال است و به کیفیت آن توجهی نشده است به همین دلیل ما با وجود مشکلات پیش رو سعی کردیم نمایشگاهی برای افزایش کیفیت اشتغال و توجه کمتر به نرخ اشتغال برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت آبی سفید درباره نرخ بیکاری در اصفهان گفت: بازاری تحت عنوان بازار استعداد در بازار کار داریم، یعنی کسانی که متخصص هستند یا درس خوانده‌اند و تخصص فنی دارند، استعداد حساب می‌شوند. بازار دیگری تحت عنوان کارگر ساده داریم که در این زمینه بازار کار اصفهان به‌گونه‌ای است که شغل داریم، اما کارجو نداریم در واقع نرخ اشتغال آن بسیاربالا است، اما نرخ بیکاری در حوزه استعداد ۷۰ درصد است که با صنعتی و کارخانه‌ای بودن اصفهان هم‌خوانی ندارد و علت آن این است که به فعالیت‌های نرم‌افزاری فکری که کارگری نیست و مغزگری است در استان اصفهان توجه نشده است.

کد خبر 715870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.