بورس امروز ۹ دی ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

برآورد می‌شود در بازار امروز با رشد گروه بانکی سایر گروه نیز رشد کند، احتمال رشد موج تقاضا به گروه‌های پالایشی و بانکی نیز وجود خواهد داشت

به گزارش ایمنا، روز گذشته خبر سنگین افزایش سرمایه بانک ملت منتشر شد و پیش بینی می‌شود در بازار امروز روند بازار مثبت باشد، از دیگر اخبار مهم بازار می‌توان به تأیید امکان مسدودسازی دسترسی برخط مشتریان پرمخاطره از سوی شرکت‌های کارگزاری، توسط دیوان عدالت اداری اشاره کرد.

رئیس اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خودانتظام سازمان بورس و اوراق بهادار از تأیید مفاد ماده ۱۲ «دستورالعمل اجرایی معاملات برخط»، توسط دیوان عدالت اداری خبر داد که بر اساس آن شرکت‌های کارگزاری می‌توانند دسترسی برخط مشتریان پرمخاطره را مسدود کنند.

خبر مهم نیز در بازار بین المللی اخبار اوپک بود، رویترز گزارش داده است که کاهش تولید و خروج آنگولا از اوپک تقاضا برای نفت این گروه را در اوایل ۲۰۲۴ کاهش داده و سهم آن از بازار جهانی را به پایین‌ترین سطح از بحران کرونا می‌رساند.

بر این اساس این بدان معناست که اوپک برای افزایش تولید خود با مشکل مواجه خواهد شد، مگر آنکه تقاضای جهانی برای نفت بالا رود و یا آماده پذیرش قیمت پایین نفت شود، با خروج اکوادور، قطر و اندونزی و الان آنگولا از اوپک، تعداد اعضای این گروه به ۱۲ کشور کاهش یافته و تولید آن تا کمتر از ۲۷ میلیون بشکه در روز پایین می‌آید، یعنی کمتر از ۲۷ درصد از عرضه جهانی نفت.

برآورد می‌شود در بازار امروز با رشد گروه بانکی سایر گروه نیز رشد کند، احتمال رشد موج تقاضا به گروه‌های پالایشی و بانکی نیز وجود خواهد داشت، به نظر می‌رسد بهتر است معامله گران روز شنبه اقدام به معامله نکنند بهتر باشد و کمی صبور باشند.

رشد ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _شنبه نهم دی_ با رشد ۵۱۶۹ واحدی، به ۲,۱۸۲,۵۸۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۱۲۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱.۴۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۷۴,۵۰۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۰,۹۳۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۶,۰۸۷,۴۰۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاذ»، «همراه» و «فملی» بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند.

بورس امروز ۹ دی ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

کد خبر 715802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.