سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل

وزیر راه و شهرسازی به‌منظور افتتاح ۶۶۰۰ واحد مسکونی و پل مرزی جدید اتومبیل‌رو یآستارا با حضور مقامات جمهوری آذربایجان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، شرکت در شورای مسکن استان و بازدید از ایستگاه راه‌آهن اردبیل-میانه امروز وارد اردبیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هم‌زمان با سفر امروز _شنبه نهم دی_ مهدی بذرباش وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در حال احداث نهضت ملی مسکن در سایت شهرک شهید سلیمانی، ۶۶۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی به‌صورت همزمان در استان اردبیل افتتاح خواهند شد.

۶۶۰۰ واحد مسکونی با زیربنای ۵۹۰۸۶۰ مترمربع و قیمت تمام‌شده ۵۲,۷۱۱ میلیارد ریال در قالب‌های طرح ملی مسکن، بافت‌های فرسوده، خودمالکی و مسکن‌های روستایی در این سفر افتتاح و تحویل متقاضیان خواهد شد.

از این تعداد ۷۵۲ واحد مسکونی شهری و تعداد ۵۸۴۸ واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل به بهره‌برداری خواهند رسید.

از این تعداد ۲۱۰ واحد مسکونی متعلق به پروژه شهید پیران واقع در شهرک اندیشه ۲ اردبیل، تعداد ۱۵۰ واحد مسکونی متعلق به پروژه شهید پاریاب واقع در خیابان دارو پخش اردبیل، تعداد ۱۳۰ واحد مسکونی به‌صورت خودمالکی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و تعداد ۲۶۲ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی توسط خود متقاضیان و با مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل احداث شده است.

افتتاح پل جدید مرزی اتومبیل‌رو در مرز آستارا با حضور مقامات جمهوری آذربایجان

همچنین با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و و شاهین مصطفی یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به‌عنوان رؤسای کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان پل جدید مرزی اتومبیل‌رو روی رودخانه آستاراچای در مرز آستارا افتتاح خواهد شد.

پل مرزی اتومبیل‌رو آستاراچای به طول ۸۹ متر و عرض ۳۰.۶ متر با اعتبار ۵.۸ میلیون یورو در حد فاصل ۵۰ متری ضلع شمالی پل ریلی آستارا توسط طرف آذربایجانی احداث شده است تا کامیون‌های خالی از این پل و راه دسترسی موقت به پایانه مرزی موقت آستارا، وارد کشور شوند، اما کامیون‌های پر از پل و پایانه قدیم برای برگشت استفاده می‌کنند.

همچنین محوطه پایانه مرزی موقت آستارا برای حضور کامیون‌ها ایمن سازی شده‌است. از طرفی در مسیر تردد کامیون‌ها نیز بر سر تقاطع، راه‌بند نصب شده است.

پایانه مرزی موقت آستارا و راه موقت دسترسی، طبق توافق با جمهوری آذربایجان برای انتقال کامیون‌های خالی به پایانه مرزی موقت و انجام رویه‌های مرزی در محل منتهی‌الیه پل جدید آستاراچای و نیز ارتقای مجموع عملکرد پایانه‌های قدیم و جدید به حدود ۸۰۰ دستگاه کامیون در روز احداث شده است.

لازم به ذکر است دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، شرکت در شورای مسکن استان و بازدید از ایستگاه راه‌آهن اردبیل-میانه از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به اردبیل خواهد بود.

کد خبر 715795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.