زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

چه به سبک نئوباروک و چه معاصر، زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که بتوانند مسافران را تحت تأثیر فرهنگ منطقه قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بسیاری از ایستگاه‌های قطار در سراسر دنیا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با نمایش ترکیبی عالی از تاریخ، فرهنگ و هنر آن کشور، ارزش توقفی کوتاه اما لذت‌بخش را داشته باشند. از یک «کلیسای جامع راه‌آهن» تا یک نمایشگاه هنری زیرزمینی، هر کدام می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا مسافران سفر بعدی خود را اطراف این ایستگاه‌های زیبا برنامه‌ریزی کنند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این ایستگاه‌های زیبا در اروپا می‌پردازیم.

ایستگاه مرکزی آنتورپ | بلژیک

ایستگاه اصلی راه‌آهن آنتورپ یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل‌ونقل بلژیک است و سرویس رفت‌وبرگشت پرسرعت به آمستردام، پاریس و مارسی را برقرار می‌کند. این بنا در ساختمانی قرار دارد که به سبک نئو رنسانس، هنر نو (آرت نوو) و باروک طراحی شده است. گنبد بزرگ بر فراز اتاق انتظار، سنگ‌های مرمر، ستون‌های بلند و ابزارآلات آهنی پیچیده نام مستعار «کلیسای جامع راه‌آهن» را به این مکان نسبت داده است؛ چراکه مسافران با رسیدن به این ایستگاه و ایستادن زیر آن سقف بلند ناخودآگاه به یاد کلیساهای باشکوه اروپایی می‌افتند.

زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

ایستگاه هانگربورگ | اتریش

خط آهن فونیکولر هانگربرگ که از مرکز اینسبروک تا ابتدای تله‌کابین سیگروب امتداد دارد، از چهار ایستگاه تشکیل شده است و در این میان ایستگاه هانگربورگ مقابل پس‌زمینه طبیعی پارک آلپاین کاروندل خودنمایی می‌کند و دروازه‌ای به مسیرهای پیاده‌روی، پیست‌های اسکی و کوه‌های اتریش است. سقف شیشه‌ای منحنی آنکه گویا شناور در فضا است با سطح روان و یخی آن یک شگفتی کوهستانی ایجاد می‌کند.

زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

ایستگاه آتوچا | اسپانیا

ایستگاه آتوچا در مادرید شلوغ‌ترین ایستگاه راه‌آهن اسپانیا است، که شگفتی آن نه‌تنها به علت معماری بی‌نظیر فضای بیرونی بلکه به لطف گلخانه گرمسیری فضای داخلی است که حس قدم زدن در یک جنگل استوایی را به مسافران القا می‌کند. این ایستگاه با دربرداشتن هزاران گیاه و گل از هر گوشه‌ای از کره زمین، به مسافران احساس آرامش می‌دهد؛ علاوه بر آن، کافه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری در این ایستگاه وجود دارد و مسافران را قبل از رسیدن به ایستگاه‌های مدرن مجاور سرگرم می‌کند.

زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

ایستگاه قطار اورینته | پرتغال

از خیابان‌های پرپیچ‌وخم آلفاما گرفته تا غرفه‌های غذای پرطرفدار، لیسبون هر لحظه جذابیتی برای ارائه دارد اما کسانی که با قطار به این شهر سفر می‌کنند با منظره شگفت‌انگیزی در ایستگاه اورینته روبه‌رو می‌شوند. این بنا که یک مرکز تبادل سفر است برای نمایشگاه جهانی Expo '98 ساخته شد و با نمای مشبک شیشه‌ای و فلزی خود، ساختار مدرن چشم‌نوازی برای مسافران فراهم کرد. به علاوه، ایستگاه متروی لیسبون، خطوط راه‌آهن محلی، ایستگاه اتوبوس و مراکز خرید بسیاری در این ایستگاه مستقر است.

زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

ایستگاه کینگز کراس | انگلستان

ایستگاه کینگز کراس در لندن به دلیل اهمیت معماری و تاریخی استثنایی آن در فهرست برترین‌های ایستگاه‌های لندن قرار دارد. پس از بازسازی این ایستگاه، یک سقف بزرگ طاقی شکل در سالن غربی در کنار نمای اصلی بازسازی شده برای المپیک ۲۰۱۲ رونمایی شد. هنر معماری و بازسازی در این ایستگاه به‌قدری شگفت‌انگیز است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

ایستگاه تولدو | ایتالیا

ایستگاه تازه‌تاسیس تولدو در محله قدیمی ناپل، هنری در اعماق خیابان‌های این شهر را به نمایش می‌گذارد. مسافران پس از عبور از موزاییک‌های تاریخی شهر و صحنه‌های زرد آفتابی از طریق یک پله‌برقی ۴۰ متری به ایستگاه می‌روند و دریایی درخشان از موزاییک‌های آبی را در اعماق زمین مشاهده می‌کنند.

زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

ایستگاه سائو بنتو | پرتغال

پرتغال به علت کاشی‌های زیبای آزوله‌جو شهرت دارد و بسیاری از چشمگیرترین این کاشی‌ها را می‌توان در ایستگاه قطار سائو بنتوی پورتو پیدا کرد. صحنه‌هایی از تاریخ پرتغال و زندگی روستایی آن با حدود ۲۲ هزار کاشی ۵۵۱ متر مربعی در این ایستگاه به نمایش گذاشته شده است.

زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

ایستگاه مرکزی روتردام | هلند

روتردام پس از نابودی در اثر بمباران در جنگ جهانی دوم، به سرعت به سمت آینده و طراحی مدرن حرکت کرد و ایستگاه مرکزی روتردام نیز که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد، از این قاعده مستثنی نبود؛ سازه‌ای با نمای شیشه‌ای و فلزی باشکوه و فضای داخلی چوبی گرم و دلپذیر که سکوهای پرنور آن میزبان قطارهای پرسرعت به آمستردام، بروکسل و پاریس است. یکی از بزرگترین پروژه‌های خورشیدی اروپا روی پشت‌بام این ایستگاه مستقر شده است و علاوه بر آن برای تکمیل تصویر یک شهر پایدار، پارکینگی برای بیش از پنج هزار دوچرخه ارائه می‌دهد.

زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در اروپا

کد خبر 715791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.