راه‌اندازی مجدد  ۴۰۵  واحد تولیدی استان خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

استاندار خراسان جنوبی گفت: از سال ۱۴۰۱ تا شش ماهه نخست امسال تعداد ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی در استان خراسان جنوبی فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز- جمعه هشتم دی‌- در مراسم راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان، اظهار کرد: راه‌اندازی این کارخانه از مطالبات مردم شهرستان مرزی درمیان بود که در سفر رئیس جمهور در شهریورماه ۱۴۰۲ به استان جزو مصوبات سفر قرار گرفت، و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم اکنون شاهد راه‌اندازی آن پس از ۱۰ سال تعطیلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم شورای احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در استان خراسان جنوبی تشکیل شد، افزود: از سال ۱۴۰۱ تا شش ماهه نخست امسال تعداد ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی در استان فعال و یا ظرفیت تولیدی این واحدها تکمیل شده است که نشان دهنده وعده دولت سیزدهم در ایجاد اشتغال است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پس از شروع به کار نهضت احیای واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است، اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، در شش ماه نخست امسال استان رتبه دوم کشوری در احیای واحدهای تولیدی صنعتی کسب کرده است.

قناعت ادامه داد: ابتدا پروانه فعالیت این کارخانه تبدیل چغندر قند به شکر بود و فقط چهار ماه در سال فعالیت داشت، اما با تغییر پروانه فعالیت و تبدیل شکر قهوه‌ای به شکر سفید در طول سال فعال خواهد بود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی درمیان کارخانه قند شهرستان مرزی درمیان بیش از ۶۵ ساله که فعالیت دارد، اما متأسفانه سال ۱۳۹۲ با سیاست‌های اشتباه تعطیل شد که با حمایت‌های رئیس جمهور و پیگیری‌های مسئولین استان راه‌اندازی شد.

کد خبر 715766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.