برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور معرفی شدند

در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای کشور_ پارس که به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، برگزیدگان و راه یافتگان به چهل و دومین جشنواره تئاتر بین المللی فجر معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمود سالاری امشب_ جمعه هشتم دی_ در اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور_ پارس که به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: کلیه گروه‌های شرکت کننده که در این جشنواره حضور داشتند و توانستند هنر خود را به نمایش بگذارند بتوانند عرصه تئاتر کشور را گسترده‌تر، عمیق‌تر و توانمندتر کنند.

محمود سالاری افزود: امید یگانه کلید واژه‌ای است که باید همه به آن پایبند باشیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد: امید در صحنه‌های تئاتر همواره بدرخشد.

بستر هنرهای نمایشی می‌تواند زمینه ساز نشاط و شادابی جامعه باشد

در این مراسم همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سخنانی اظهار کرد: در برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور که به میزبانی شیراز برگزار شد، مجموعه‌های مختلف همچون شهرداری شیراز، استانداری فارس و سایر نهادهای فرهنگی جهت فراهم کردن مقدمات این مراسم با یکدیگر مشارکت داشتند.

حمیدرضا قانعی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری شد تا میزبان خوبی برای هنرمندان سطح کشور باشیم، افزود: امید است با میزبانی از این جشنواره به روشن شدن بیش از پیش چراغ تئاتر کمک کنیم و رضایت نسبی هنرمندان این جشنواره را جلب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهر شیراز علاقمندان بسیاری در عرصه تئاتر دارد و استقبال بی نظیر هنرمندان و دوستداران عرصه تئاتر در سالن‌های نمایش شیراز که مملو از جمعیت بود نشان دهنده این علاقه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: میزبانی و برگزاری این رویداد این اتفاق خوب را نوید می‌دهد که شهر شیراز اهل فکر، تأمل و تعمق است.

قانعی تصریح کرد: هنرهای نمایشی نیز بستر تفکر در جامعه را فراهم می‌کند و بدون شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به رونق نشاط، امید و انگیزه بیشتر جامعه کمک کند.

به گزارش ایمنا، در پایان اختتامیه این رویداد که از روز پنجم لغایت هشتم دی ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، رتبه اول کارگردانی به صورت مشترک به دو نمایش «لولیدن در آخرین کسی که هرگز نخوابیده بود» از داوود پارسا از شهر کهگیلویه و بویر احمد شهرستان گچساران و «نمایش اول شخص مفرد» به مهدی آشور از خوزستان و رتبه دوم کارگردانی به نمایش «سایلنت هملت سایلنت» به میلاد هارونی از شهر اهواز اختصاص یافت و در بخش تئاتر خیابانی دو نمایش «باشد وقتی دیگر» و «تابوهای سیاه در قاب‌های مینیاتوری» به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

کد خبر 715752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی US ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    مهدی آشوغ از شهرستان اندیمشک استان خوزستان. لطفا اصلاح کنید