خبر خوب برای جامعه بهزیستی استان یزد /تأمین مسکن معیشتی با تسهیلات قرض‌الحسنه ۴۰۰ میلیونی

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت:با تعامل و همکاری دستگاه‌ها، استان یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح کمک به تأمین مسکن معیشتی ویژه افراد دارای معلولیت و مددجویان فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی انتخاب شد.

رضا ابهت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد در راستای تفاهم نامه منعقد شده پیرامون انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح کمک به تأمین مسکن معیشت محور افراد دارای معلولیت و مددجویان، اظهار کرد: تمامی افراد تحت پوشش بهزیستی استان یزد بر اساس طرح مسکن معیشت محور خانه‌دار می‌شوند و این طرح به صورت احداث واحدهای یک طبقه حیاط‌دار با هدف جلوگیری از اسکان متمرکز مددجویان، اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه طرح مسکن معیشت محور مختص افراد تحت پوشش بهزیستی استان یزد است گفت: مددجویان بهزیستی فعال در حوزه مشاغل خانگی در این طرح فضایی مختص مشاغل خانگی خود در این واحدها خواهند داشت؛ به این نحو برای اولین بار در امر ایجاد اشتغال، مددجویان بهزیستی از طریق طرح مسکن معیشتی ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض برای مشاغل خانگی خود دریافت خواهند کرد، پیش از این برای ایجاد اشتغال به مددجویان تسهیلات بانکی داده می‌شد.

ابهت تشریح کرد: همه افراد و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که قبلاً مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض را دریافت می‌کردند، اکنون در قالب طرح مسکن معیشتی مجدداً ۱۰۰ میلیون دریافت خواهند کرد که مجموعاً وام بلاعوض به این خانواده‌ها ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته خانواده‌های دو معلولی نیز که پیش از این ۲۰۰ میلیون بلاعوض دریافت می‌کردند اکنون با ۱۰۰ میلیون افرایش، مجموعاً ۳۰۰ میلیون بلاعوض دریافت خواهند کرد، البته این امر در صورتی انجام می‌گیرد که خانوار شغلی را تعریف کنند که در منزل آن را انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد بیان کرد: افراد در قالب طرح مسکن معیشت محور تا چهار سال از سمت بهزیستی بیمه مشاغل خانگی خواهد شد.

ابهت ادامه داد: آن دسته ازخانواده‌های مددجویان استان که نیاز به مسکن داشتند و تاکنون در قالب طرح‌های گذشته، در حال واگذاری زمین هستند و یا در ماه‌های اخیر مسکن به آن‌ها واگذار می‌شود تحت پوشش این طرح نیز خواهند بود و از مزایا و تسهیلات آن بهره می‌برند.

وی با اشاره به همکاری راه و شهرسازی بیان کرد: احداث مسکن معیشت محور به صورت اجاره ۹۹ ساله بوده که در بازه زمانی چهار ساله اجرا می‌شود، متراژ زمین‌ها با رویکرد احداث مسکن در مناطق روستایی ۵۰۰ متر و در شهرها ۲۰۰ متر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: هزینه انشعابات و آماده‌سازی زمین‌ها برای طرح مسکن معیشتی مددجویان بهزیستی تماماً به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

ابهت گفت: علاوه بر حمایت‌های بلاعوض به خانوارهای دهک ۱ و ۲ تحت پوشش بهزیستی وام قرض‌الحسنه ۴۰۰ میلیون تومانی و دهک سوم و چهارم وام ۳۰۰ میلیون تومان از محل صندوق ملی مسکن اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود شش هزار نفر در استان یزد تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند گفت: استان یزد ۶۱۰ خانوار دارای دو و بیش از دو معلولیتی، ۴۸۰۰ خانوار شهری و ۴۹۰ خانوار روستایی تک معلولیتی و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار کرد: طرح مسکن معیشت محور مددجویان بهزیستی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تفاهم‌ای به صورت پایلوت در استان‌های یزد و قم اجرا خواهد شد و از سال آینده در تمامی کشور عملیاتی می‌شود و سهمیه در نظر گرفته شده برای استان یزد در مرحله اول سه هزار واحد خواهد بود.

کد خبر 715746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صبا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    7 0
    لطفا به همه ی شهرستان ها رسیدگی کنین استان اردبیل شهرستان پارس آباد هنوز مبلغ بلاعوض پرداخت نشده و کسایی که ثبت نام کردند ، در صنف انتظار و بررسی هستند .