تزریق ۱۸۰میلیارد تومان به پروژه‌های زیرساختی شهرستان گرمی

استاندار اردبیل گفت: برای پروژه‌های زیرساختی شهرستان گرمی هم‌چون برق و راه روستایی، بیش از ۱۸۰میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز _جمعه هشتم دی_در نشست خبری با رسانه‌های محلی شهرستان گرمی اظهار کرد: در سال جاری جهت بهبود و ارتقای وضعیت زیرساختی شهرستان گرمی همچون توسعه و اصلاح شبکه برق و روشنایی معابر و دیگر حوزه‌های برق، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

وی افزود: در حوزه راه‌های روستایی شهرستان گرمی هم ۱۰۰ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان در دست عملیات اجرایی است که در حوزه راه‌های روستایی شهرستان تحول جدی رخ خواهد داد.

استاندار اردبیل بیان کرد: آب‌رسانی به ۶۴ روستا در بخش موران گرمی در ۳ فاز در دستور کار بوده و این طرح آب‌رسانی که به طول ۵۲ کیلومتر است تا پایان خرداد سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

عاملی تصریح کرد: با بررسی طرح آب‌رسانی به شهرستان گرمی از سد عمارت، دستور برای برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای این طرح صادر شد تا مشکلات آب شرب منطقه رفع شود و هم‌چنین پایاب‌های شهرستان گرمی نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی بزرگ‌راه‌ها در شهرستان گرمی تسریع می‌شود

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بزرگ‌راه امیرکندی - گرمی به طول ۱۵ کیلومتر، با مشکلاتی روبه‌رو بود که در راستای رفع این مشکلات دستورات لازم صادر شد تا فعالیت پروژه سرعت مناسبی داشته باشد.

استاندار اردبیل گفت: بزرگ‌راه گرمی - بیله‌سوار سال گذشته در ردیف بودجه ملی قرار گرفت و با توجه به اینکه از صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای پروژه‌های مختلف تزریق خواهد شد و محور مواصلاتی یادشده هم یکی از این پروژه‌ها است.

عاملی اظهار کرد: خط دوم انتقال گاز چلوند - اردبیل با حجم ۱۴ میلیون مترمکعب در دست عملیات اجرایی بوده و این انتقال گاز از اردبیل به گرمی انجام خواهد شد و شرایط افت فشار گاز در فصل سرما رفع و این پروژه مهم در توسعه صنعت و گلخانه‌ها تأثیرگذاری مستقیم و اساسی دارد.

۵ مرکز جامع سلامت در شهرستان گرمی در دست اجرا است

وی افزود: در شهرستان گرمی، ۵ مرکز جامع سلامت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی در مرحله عملیات اجرایی است که منجر به کاهش قابل توجهی از مشکلات درمانی و بهداشتی مردم شهرستان گرمی خواهد شد.

اجرای ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان گرمی

استاندار اردبیل گفت: در شهرستان گرمی برای بیش از ۴۰۰ متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن جانمایی‌های لازم انجام شده و در راستای افزایش سرعت این طرح اقدامات مورد نیاز در دستور کار خواهد بود و علاوه بر این، ۵۵ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۴۴ واحد محرومان شهرستان گرمی در دست عملیات اجرایی است.

عاملی تشریح کرد: با توجه به تداخل زمین‌های زراعی مرغوب با طرح توسعه شهر گرمی، در حال بررسی شرایط توسعه و گسترش شهر گرمی هستیم تا با همکاری مرکز و برنامه‌ریزی‌های لازم، اقدامات مناسبی در سطح شهر گرمی رخ دهد.

کمک بلاعوض به ۱۶۸ خانوار سیل‌زده در شهرستان گرمی

وی افزود: در سیلاب اخیر شهرستان گرمی، به ۱۶۸ خانوار کمک‌های بلاعوض صورت گرفت و ۱۰۰ میلیارد تومان مصالح جهت ساخت، بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق سیل‌زده تخصیص یافته است.

استاندار اردبیل ادامه داد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اسفند سال‌جاری برگزار خواهد شد، بسیار مهم است چراکه انتخاب گزینه‌های اصلح، کارآمد و دلسوز در زندگی حال و آینده همه مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

عاملی گفت: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و پر شورتر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در ۵ حوزه انتخابیه استان اردبیل، ۵ شبکه تلویزیونی در حال آماده‌سازی بوده که به‌زودی فعالیت خود را شروع خواهد کرد

کد خبر 715725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.