آبرسانی به ۱۵۰ روستای استان کرمانشاه تا دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلات استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال آبرسانی به ۲۰۰ روستا و تا دهه فجر پروژه آبرسانی به ۱۵۰ روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا داودی امروز _جمعه هشتم دی_ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینه‌ی آب‌رسانی روستایی، اظهار کرد: بنا شد که در طی دو قرارداد طرح‌های آب‌رسانی روستایی و حمایت‌های مالی لازم آن صورت پذیرد.

وی افزود: قرار شد ۳۴۹ روستا توسط آب و فاضلاب استان کرمانشاه تحت پوشش قرارداد شود، و اعتباری بالغ‌بر با ۳۱۴ میلیارد تومان به این کار اختصاص‌یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق مرحله دوم قرارداد ۵۱۱ روستا بااعتبار ۱,۹۲۰ میلیارد تومان صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد در حال حاضر در قرارداد اول بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و در تلاشیم که در قالب این پروژه‌ها تا پایان سال به ۲۰۰ روستا آبرسانی انجام شود.

داوودی گفت: در دی ماه آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی روستاها در قالب قرارداد دوم شروع خواهد شد.

طرح‌های آب‌رسانی ۸۶۰ روستا تا پایان ۱۴۰۵ به پایان می‌رسد

وی گفت: برنامه به‌صورت سه ساله تنظیم شده تا بتوانیم که در این مدت این پروژه‌ها را ساماندهی کنیم و در مجموع تا نیمه اول سال ۱۴۰۵، آبرسانی به ۸۶۰ روستا در قالب دو قرارداد به پایان برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص سهم دولت و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در اجرای طرح‌های آب‌رسانی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد سهم از کل اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومانی مربوط به سهم اعتبارات استانی است که استاندار متعهد شد پرداخت کنند و ۷۰ درصد مابقی آن مربوط به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است که پرداخت خواهد شد.

وی اشاره‌ای به مشخص شدن دو معین برای استان کرمانشاه داشت و بیان کرد: در استان کرمانشاه دو معین برای اجرای طرح‌ها داریم، معین اول سازمان بسیج سازندگی که ذیل سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه که آبرسانی به روستاهای شش شهرستان شامل شهرستان‌های شرقی سنقر، صحنه، هرسین و کنگاور و اسلام آباد غرب را انجام می‌دهد و آبرسانی به هشت شهرستان باقیمانده توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیز اکنون در حال انجام است.

داودی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم که تا دهه فجر پروژه آبرسانی به ۱۵۰ روستا افتتاح شود و تا پایان سال نیز ۲۰۰ روستا در مجموع آبرسانی خواهد شد.

کد خبر 715651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.