شاخص آلودگی هوای مشهد امروز جمعه ۸ دی

هوای کلانشهر مشهد امروز جمعه با قرار گرفتن روی شاخص ۲۹۸ در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، میانگین کیفیت هوای مناطق سیزده‌گانه مشهد امروز جمعه هشتم دی با قرار گرفتن روی شاخص ۲۹۸ در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار دارد. همچنین هوای کلان شهر مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته با قرار گرفتن روی شاخص ۱۴۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

شاخص ایستگاه‌های سطح شهر مشهد به تفکیک در ایستگاه سرافرازان با شاخص ۱۵۹، هفت حوض با شاخص ۱۸۵، خاقانی با شاخص ۱۹۶، خیام شمالی با شاخص ۱۶۷، کریمی با شاخص ۱۵۹، امامیه با شاخص ۱۷۵، الهیه با شاخص ۱۷۰، تقی آباد با شاخص ۱۵۱ در وضعیت هوای قرمز و ناسالم قرار دارند.

همچنین خیام جنوبی با شاخص ۱۴۴، سمزقند با شاخص ۱۱۸، مفتح با شاخص ۱۳۱، ایستگاه شهر با شاخص ۱۴۱، ایستگاه ساختمان با شاخص ۱۵۰، ویلا با شاخص ۱۰۹، ماشین ابزار با شاخص ۱۱۰ در وضعیت هوای نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

سجاد با شاخص ۹۴، رسالت با شاخص ۱۰۰ و طرق با شاخص ۸۶ نیز در وضعیت هوای قابل قبول و زرد است. تنها ایستگاه چمن با شاخص ۲۴ در وضعیت هوای پاک است.

لازم به ذکر است در حالی که منابع محلی شاخص‌های بالا را برای ایستگاه‌های شهر مشهد عنوان می‌کنند، سامانه پایش کیفی هوای کشور برای ایستگاه تقی‌آباد شاخص ۱۸۶، ایستگاه ویلا شاخص ۱۷۵، ایستگاه خاقانی شاخص ۴۰۴، ایستگاه امامیه ۳۵۶، ایستگاه الهیه ۵۰۰ و ایستگاه خیام شمالی شاخص ۲۹۳ را نشان می‌دهد که برآیند هر دو منبع محلی و ملی، گویای وضعیت بسیار ناسالم برای کلانشهر مشهد است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز در مشهد ۱۳ روز هوای پاک، ۱۸۹ روز هوای قابل قبول، ۶۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۹ روز هوای ناسالم، دو روز بسیار ناسالم و یک روز خطرناک در روزشمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

کد خبر 715638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • yas IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    تعطیله مدرسه ها