چالش فقر فضای سبز در باغ‌شهر تبریز/ پروژه بزرگ آفتاب به بهره‌برداری می‌رسد

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "اجرای ۶ مجموعه بازی هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک"، "حل معضلات ترافیکی منطقه چهار قم در دستور کار است"، "چالش فقر فضای سبز در باغ‌شهر تبریز"، "افتتاح فاز دوم پروژه بزرگراهی جنوب شهرک حافظ کلان‌شهر شیراز در دهه فجر"، "پیشگامی شهرداری برای سنجش کیفیت خدمات در کرمان"، "پروژه بزرگ آفتاب به بهره‌برداری می‌رسد"، "تفکیک و احیای سازمان تاکسیرانی درخواست رانندگان ناوگان تاکسی در شیراز"، "افزایش اقبال به اتوبوسرانی در شهر قم"، "هیچ طرحی برای از بین بردن آلایندگی هوای اراک ارائه نشده است"، "تهیه نسخه اولیه سند بلندمرتبه سازی در مشهد" از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

اجرای ۶ مجموعه بازی هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک

آخرین پیگیری‌ها برای اجرای ادونچر پارک (سرزمین ماجراجویی) در منطقه گردشگری نور الشهدا در جلسه‌ای با حضور شهردار اراک و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر، مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه مشترکی میان عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر با شرکت و مجری اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا که با حضور معاونان خدمات شهری و امور زیربنایی و حمل شهری و رئیس سازمان عمران شهرداری برگزار شد.

در این جلسه، آخرین پیگیری‌ها برای اجرای ادونچر پارک که در شش مجموعه بازی هیجانی ویژه کودکان و بزرگسالان از جمله نینجا کورس، اسنو برد مصنوعی، زیپلاین اتوماتیک، فلایت اسلاید و سرسره پرواز طراحی شده، مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا محمودی، شهردار اراک در این جلسه دستورات لازم برای اجرای یکی از شش مجموعه بازی هیجانی که منجر به عقد قرار داده شد را صادر و تاکید کرد: اسناد مناقصه مربوط به پنج بازی دیگر در سامانه ستاد بارگذاری و روند انتخاب پیمانکار اجرای این طرح، عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تحویل زمین به شرکت اجرای این طرح برای تجهیز کارگاه انجام شده است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: لازم است در پروژه بزرگ منطقه گردشگری نورالشهدا اراک یک فرماندهی میدان صورت گیرد و با یک تیم اجرایی دقیق عملیات عمرانی با یک نظم و هارمونی خاص در جبهه‌های کاری متعدد اجرایی شود.

حل معضلات ترافیکی منطقه چهار قم در دستور کار است

علیرضا اقبالیان، مدیر منطقه چهار شهرداری قم بابیان اینکه حل معضلات ترافیکی منطقه چهار قم در دستور کار است، گفت: برای حل مشکلات ترافیکی در محدوده جمهوری در حال رایزنی هستیم.

چالش فقر فضای سبز در باغ‌شهر تبریز

کلان‌شهر تبریز که روزی به نام باغ‌شهر شناخته می‌شد، امروزه دچار فقر فضای سبز به ویژه در بعضی مناطق شده و مدیریت شهری را بر آن داشته است تا برای حل این معضل به دنبال راه حل باشد.

توسعه فضای سبز در شهرها با گسترش روزافزون شهرنشینی امر مهمی است که موجب ارتقای کیفیت زندگی و توسعه شهر می‌شود. فضای سبز شهری که در قالب پارک‌های محله‌ای و تفرجگاه‌های کوچک و بزرگ شهری شناخته می‌شود، عنصری است که کمبود آن و به‌عبارت بهتر فقر فضای سبز اثرات مشهودی را بر زندگی شهری خواهد داشت.

سیامک آسیایی، شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به مدیریت بهینه منابع آب در حوزه فضاهای سبز، اظهار می‌کند: با اجرای طرح جامع شبکه آب خام تبریز، منابع آب خام مورد نیاز از مناطق برخوردار به کم‌برخوردار منتقل می‌شود که با توجه به کاهش منابع آبی، توسعه ۷۲ کیلومتری شبکه آب خام حوزه فضای سبز، حذف تانکرهای آبیاری و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری از جمله ایجاد و ترمیم شبکه آبیاری قطره‌ای به طول ۲۰۰ کیلومتر در سطح فضای سبز مناطق ده‌گانه شهرداری در دستور کار حوزه فضای سبز تبریز است.

افتتاح فاز دوم پروژه بزرگراهی جنوب شهرک حافظ کلان‌شهر شیراز در دهه فجر

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز گفت: تمام ماشین‌آلات و عوامل اجرایی در بخش نخست فاز دوم پروژه بزرگراهی ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ، از کیلومتر یک تا ۲.۷، به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا این طرح دهه فجر سال جاری افتتاح شود.

پیشگامی شهرداری برای سنجش کیفیت خدمات در کرمان

وحید خطیبی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان گفت: بررسی علمی و اصولی ابعاد مختلف یک رویداد حلقه مفقوده‌ای است که شهرداری کرمان برای اولین بار در حال اجرای آن است.

پروژه بزرگ آفتاب به بهره‌برداری می‌رسد

علیرضا محمودی، شهردار اراک گفت: پروژه بزرگ آفتاب که یک طرح تجاری و خدماتی است، پایان امسال یا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش اقبال به اتوبوسرانی در شهر قم

رضا خانه‌زاد یزدی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برآوردها نشان می‌دهد اقبال عمومی نسبت به استفاده از اتوبوس در حمل‌ونقل شهری افزایش پیدا کرده است.

تفکیک و احیای سازمان تاکسیرانی درخواست رانندگان ناوگان تاکسی در شیراز

مصطفی کیانی رحیمی، نماینده شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: تفکیک و احیای سازمان تاکسیرانی، درخواستی است که از سوی رانندگان ناوگان تاکسی شیراز همواره مطرح است و این اقدام نیاز به هم‌افزایی بیشتر میان نمایندگان مجلس دارد تا بتوانیم از این مهم بهره‌مند شویم.

هیچ طرحی برای از بین بردن آلایندگی هوای اراک ارائه نشده است

پیمان عین القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر اراک گفت: تاکنون هیچ‌گونه طرحی برای از بین بردن آلایندگی هوای این شهر ارائه نشده است.

تهیه نسخه اولیه سند بلندمرتبه‌سازی در مشهد

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: نسخه اولیه سند بلندمرتبه‌سازی در مشهد بعد از چند سال تأخیر توسط شهرداری این کلانشهر تهیه شد.

کد خبر 715585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.