مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، ظرفیت بالای دارد

شهردار کلانشهر کرمانشاه با اشاره به وجود اقلیم متفاوت در شهرهای غربی کشور گفت: وجود مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران ظرفیت بالای در گردشگری شهری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نشست مدیران گردشگری کلانشهرهای کشور امروز _پنجشنبه _ هفتم دی_ با هدف تقویت همکاری‌های مندرج در تفاهم‌نامه بین سه شهر کرمانشاه، همدان و سنندج با عنوان «مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران» به میزبانی همدان برگزار شد.

در این نشست تفاهم نامه «مراودات گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های متقابل و به اشتراک گذاری تجارت» بین سه شهر کرمانشاه، همدان و سنندج به امضا رسید.

نادر نوروزی شهردار کلانشهر کرمانشاه در این نشست با اشاره به گردشگری دفاع مقدس و ۹۸۰۰ شهید دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار کرد: ظرفیت گردشگری مذهبی، مرز مشترک با کشور عراق و وجود اقلیم متنوع از ظرفیت‌های ویژه این سه استان است.

وی افزود: تبلیغات محیطی متقابل برای اماکن گردشگری این سه استان می‌تواند برای هم افزایی ظرفیت‌های این سه شهر مؤثر باشد.

شهردار کرمانشاه در پایان تاکید کرد: با تداوم این نشست‌ها و تقویت ارتباطات این سه استان علاوه بر مسیر گردشگری، می‌توانند تبدیل به مقصد گردشگری شوند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت گردشگری این سه شهر، بر توسعه آن تاکید کرد و گفت: سه شهر کرمانشاه، همدان و کردستان می‌توانند در حوزه گردشگری در سطح کشور و حتی جهان حرف برای گفتن داشته باشند.

شهردار همدان در ادامه این نشست با اشاره به این تفاهم نامه اظهار کرد: این تفاهم نامه چند سال پیش منعقد شده بود اما به دلیل شرایط کرونا راکد بود از این رو اکنون آن را احیا کردیم و امید است مؤثر باشد.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی نیز در این نشست با مؤثر بودن این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم نامه تعریف جدیدی از مقاصد گردشگری خواهد داشت و باعث شکوفا شدن اقتصاد منطقه غرب در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

گفتنی‌ست که در این نشست، شهرداران سه شهر، رئیس سازمان فرهنگی کرمانشاه، فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و معاونان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سه استان نیز حضور داشتند.

کد خبر 715547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.