سرقت ۶۰ میلیاردی از کیف پول دیجیتال یک شهروند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که اقدام به سرقت کیف پول ارز دیجیتال یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت کیف پول ارز دیجیتال وی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال، پرونده‌ای در پلیس فتا استان اصفهان تشکیل شد و موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و انجام اقدامات هوشمندانه، سرنخ‌هایی از حضور متهم در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان به دست آوردند و پس از کسب اطلاعات و انجام هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات منسجم و ضربتی وی را دستگیر و به پلیس فتای استان اصفهان منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: متهم پس از روبه‌رو شدن با مدارک و مستندات ارائه شده از سوی کارشناسان به ناچار لب به اعتراف باز و اعلام کرد با توجه به اینکه شاکی آشنایی زیادی با حوزه رمز ارزها نداشت از من خواست تا کیف پول ارز دیجیتال را برایش نصب و ایجاد کاربری کنم و چون به تمام رمزهای او دسترسی داشتم، وسوسه شدم، کل موجودی کیف پول که ۶۰ میلیارد بود را خالی کردم و متواری شدم.

وی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: حوزه رمز ارزها نیز مانند سایر حوزه‌ها نیاز به دانش خاص خود دارد و افراد ضمن آگاهی کامل، به هیچ عنوان نباید اطلاعات کیف پول خود را در اختیار افراد غیر قرار دهند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران است و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 715504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.