ظرفیت‌های اقتصادی کرمان زیر سایه بلند معادن قرار گرفته‌اند

استاندار کرمان با بیان اینکه عمده ظرفیت‌های استان زیر سایه بلند معادن قرار گرفته‌اند، گفت: هدف از سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های مختلف استان، رها شدن از اقتصاد صرف معدنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان (کرمان آیدکس ۱۴۰۳) با تاکید بر اینکه اصل سرمایه‌گذاری در استان بسیار مهم است، اظهار کرد: هدف از سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های مختلف استان، رها شدن از اقتصاد صرف معدنی است.

وی با بیان اینکه عمده ظرفیت‌های استان زیر سایه بلند معادن قرار گرفته‌اند و سرمایه‌گذاری کمتری در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است، افزود: برای تحقق این مهم باید جسارت لازم وجود داشته باشد؛ ارزش افزوده در همه بخش‌های اقتصادی وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: در اولین همایش کرمان آیدکس، پژوهش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی ارائه و انجام شد و برای دومین دوره باید بیشتر کار شود تا بتوان ظرفیت‌های استان را برای جذب سرمایه‌گذار بیشتر معرفی کرد.

فداکار افزود: دعوت از کرمانی‌های سرمایه‌گذار در سایر استان‌های کشور و سایر کشورهای جهان، معرفی و آماده‌سازی حرفه‌ای پروژه‌های سرمایه‌گذاری، معرفی چندین پروژه با نیازهای زیرساختی آن و اطلاع‌رسانی همه جانبه برای برگزاری «کرمان آیدکس ۱۴۰۳» را خاطرنشان کرد.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز همایش کرمان آیدکس ۱۴۰۳ را حرکت تحول‌آفرینی در مسیر عبور استان از اقتصاد منابع بنیان به سمت اقتصاد دانش بنیان دانست و اظهار کرد: ما استان مصرف‌کننده ارزش افزوده هستیم و باید با استفاده از چنین همایش‌هایی زنجیره ارزش را تعریف کرد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی کرمان پلتفرمی را برای ارائه همه اطلاعات، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های دستگاه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری تهیه کرده که امیداریم همه دستگاه‌ها از آن استقبال و موارد مورد نیاز را در این پلتفرم بارگذاری کنند.

کد خبر 715499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.