تاریخچه تقابل‌ سپاهان و الهلال در آسیا / نماینده ایران دست بالاتری دارد

تیم فوتبال سپاهان ایران درحالی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف الهلال عربستان می‌رود که در چهار تقابل قبلی آمار بهتری نسبت به این تیم از خود به‌جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ امروز _پنجشنبه هفتم دی_ از ساعت ۱۶ به‌وقت محلی (ساعت ۱۱ به‌وقت تهران) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد.

سپاهان که تنها نماینده ایران در مرحله حذفی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست، طبق قرعه‌ای که امروز برای آن‌ها درآمد، به الهلال عربستان برخورد کرد و باید دو بازی رفت‌وبرگشت را در مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات مقابل مدعی عنوان قهرمانی انجام دهد.

الهلال در آخرین تقابل خود با تیم‌های ایرانی، در سال ۲۰۲۲ در مسیر قهرمانی در قاره‌کهن موفق شد فولاد ایران را در تک‌بازی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و در نهایت به عنوان قهرمانی در آن فصل دست پیدا کرد.

تاریخچه تقابل‌های سپاهان و الهلال در لیگ قهرمانان آسیا / نماینده ایران دست بالاتری دارد

در طول ۴۶ مصاف گذشته، ۱۵ بازی با پیروزی تیم‌های ایرانی و ۱۹ بازی با پیروزی الهلال به پایان رسیده و سایر تقابل‌ها نیز با تساوی خاتمه یافته است. استقلال با چهار پیروزی مقابل الهلال بیشترین برد را در بین تیم‌های ایرانی دارد و با چهار شکست به‌همراه پرسپولیس بیشترین شکست را هم در برابر این تیم تجربه کرده است.

سپاهان ایران اما در چهار جدالی که در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال عربستان داشته آمار نسبتاً خوبی از خود ارائه کرده و دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست به‌ثبت رسانده است. ضمن اینکه شش گل به الهلال زده و پنج گل نیز از این تیم دریافت کرده تا مجموعاً ۵۸ درصد پیروزی مقابل کهکشانی‌ها به‌دست آورده باشد.

اولین تقابل سپاهان و الهلال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد که سپاهان در بازی رفت مرحله گروهی و در حضور ۲۰ هزار هوادار عربستانی موفق شد میزبان خود را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و بازی برگشت دو تیم نیز در اصفهان با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

تاریخچه تقابل‌های سپاهان و الهلال در لیگ قهرمانان آسیا / نماینده ایران دست بالاتری دارد

پس از آن در سال ۲۰۱۴ تیم‌های فوتبال سپاهان و الهلال بازهم در مرحله گروهی به‌همدیگر برخورد کردند که در بازی رفت سپاهان در خانه خود با نتیجه پرگل سه بر دو صاحب پیروزی شد. اما در بازی برگشت تیم الهلال بالاخره توانست با یک گل سپاهان را شکست داده و ناکامی‌اش مقابل سپاهان پایان یافت.

گفتنی است تیم فوتبال سپاهان در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۳۰ بار در برابر رقبایی از کشور عربستان قرار گرفته که حاصل عملکرد طلایی‌پوشان در این دیدارها ۱۱ پیروزی، ۱۳ شکست و ۶ تساوی بوده است. سپاهان در این ۲۸ رویارویی ۳۱ گل به ثمر رسانده و ۴۹ بار دروازه‌اش مقابل رقبای سعودی باز شده است.

تیم‌های فوتبال سپاهان و الهلال تاکنون در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر دیدار نداشته‌اند و براساس قرعه‌کشی صورت گرفته، باید در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف هم بروند که پنجمین تقابل‌شان در تاریخ این مسابقات خواهد بود.

کد خبر 715478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.