معرفی زنان تأثیرگذار اصفهان در تورهای ویژه گردشگری روز زن

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از برگزاری تورهای ویژه گردشگری با حضور بانوان اصفهانی و با هدف معرفی زنان تأثیرگذار اصفهان ویژه هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، ابراهیم عمرانی با اعلام اینکه تورهای ویژه گردشگری با حضور بانوان اصفهانی و با هدف معرفی زنان تأثیرگذار اصفهان ویژه هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن، برگزار می‌شود، اظهار کرد: این تورهای گردشگری در دور محور مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد تحت عنوان «مسیر بهشت» و «مسیر سرشت» برگزار می‌شود که در آن شرکت کنندگان با گنجینه نهفته در خاک اصفهان آشنا می‌شوند.

وی افزود: مخاطب عام تورهای ویژه گردشگری تخت فولاد بانوان هستند که به مناسب هفته گرامیداشت مقام زن می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خاطرنشان کرد: تور گردشگری در مسیر بهشت از تکیه بابارکن‌الدین آغاز می‌شود، سپس گردشگران از تکیه کازرونی، تکیه سیدالعراقین، موزه سنگ، تکیه خاتون آبادی و تکیه میرفندرسکی دیدن می‌کنند؛ در مسیر سرشت نیز پس از حضور در تکیه بابا رکن‌الدین، از تکیه مادرشاهزاده، بیدآبادی، بانو امین، تکیه خوانساری و صاحب روضات بازدید می‌کنند.

عمرانی با اشاره به بازدید گردشگران از مزار بانوان فرهیخته اصفهانی تصریح کرد: به مناسبت هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن، شرکت کنندگان در این تورها، با بانو امین، مجتهده و تنها مفسر قرآن کریم آشنا می‌شوند که برای نخستین بار این کتاب الهی را از آخر به اول تفسیر کرده و به بانوی ایرانی مشهور است.

وی ادامه داد: از شخصیت‌های مهم دیگری که در این تورهای ویژه معرفی می‌شوند، سردار مریم معروف به بانوی سردار و شهیده بحرینیان از شهدای انقلاب اسلامی هستند.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به نحوه شرکت در این تورهای گردشگری گفت: بانوان علاقه‌مند می‌توانند به شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ در پیام‌رسان ایتا برای شرکت در این تورها اعلام آمادگی کنند.

عمرانی خاطرنشان کرد: این تورهای گردشگری با حداقل ۲۰ نفر و حداکثر ۶۰ نفر در مسیرهای ذکر شده برگزار می‌شود و راهنمایان گردشگری، نکات موردنظر را برای گردشگران بیان می‌کنند.

کد خبر 715458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.