تصویب بیش از ۱۳۰ طرح در سفر رئیس‌جمهور به گلستان

استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان برای اجرای ۱۳۰ طرح مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی‌محمد زنگانه پیش از ظهر امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای دولت جدید بالغ بر ۱۲۰۰ طرح نیمه‌تمام در استان در حال اجرا بود که با تلاش‌های انجام شده این رقم به ۸۵۰ طرح کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در دور دوم سفرهای استانی، اولویت اصلی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان بود، افزود: در این سفر برای همه طرح‌های مهم و زیربنایی اعتبار مناسبی تخصیص یافت.

استاندار گلستان تخصیص اعتبار به طرح‌های آب و برق را شش هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای طرح‌های مرتبط با راه‌های استان سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

زنگانه مصوبات بخش بهداشت را ۹۵۰ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: برای آموزش و پرورش ۹۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: با اجرای عملیات نجات‌بخشی خلیج گرگان بیش از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار به پهنه آبی این خلیج اضافه شد و کاهش گرد و غبار و حفظ زیستگاه پرندگان مهاجر از مزایای آبگیری دوباره خلیج گرگان است.

استاندار گلستان اضافه کرد: سطح آب خلیج نیز حدود ۴۰ سانتی‌متر افزایش یافت و به این ترتیب شوری آب به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

زنگانه تصریح کرد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به گلستان، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب اختصاص یافت و ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل شبکه آب رسانی سد به شهرهای اطراف در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول محورهای استان حادثه‌خیز و با آمار تصادفات بالاست، افزود: توجه به راه‌ها و رفع مشکلات مناطق حادثه خیز از اولویت‌های مهم مد نظر دولت در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان بود.

استاندار گلستان تاکید کرد: در ماه‌های گذشته، مسیر بزرگراه نوکنده تا تنگراه ۲۹ کیلومتر عملیات راهسازی انجام شد و در دور دوم سفرهای استانی ۷۱۰ میلیارد تومان برای عملیات بهسازی مسیر و ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مناطق حادثه‌خیز استان در نظر گرفته شد.

زنگانه گفت: عملیات تعریض باند جنوبی جاده آق‌قلا به بندرترکمن به طول ۳۴ کیلومتر در مراحل پایانی است و در دور دوم سفرهای استانی، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تعریض باند شمالی این مسیر در نظر گرفته شد.

وی افزود: گلستان نخستین استانی است که در همه شهرهای آن ، در چارچوب دورنمای دولت هوشمند زیرساخت فیبر نوری مهیا شده است و با بهره‌برداری از این خدمت، سرعت اینترنت در شهرهای استان ۱۰۰ برابر خواهد شد.

کد خبر 715420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.