سیارک Astraea 5 در وضعیت تقابل قرار می‌گیرد

سیارک Astraea 5 فردا (پنجشنبه) دقیقا مقابل خورشید قرار می‌گیرد و تقابل رخ می‌دهد، تقریبا در همین زمان سیارک یادشده در نزدیک‌ترین فاصله از خورشید قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیارک Astraea 5 _پنج‌شنبه هفتم دی_ در صورت فلکی شکارچی قرار می‌گیرد و بیشتر ساعات شب در بالای افق واقع می‌شود؛ صرف‌نظر از موقعیت مکانی شما روی زمین، این سیارک حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

سیارک یادشده از ساعت ۱۹:۰۱ تا ۰۴:۵۴ قابل مشاهده خواهد بود، به طوری که حدود ساعت ۱۹:۰۱ زمانی که به ارتفاع ۲۱ درجه بالاتر از افق شرقی شما می‌رسد، قابل دسترس خواهد بود، ساعت ۲۳:۵۷ حدود ۷۳ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حدود ساعت ۰۴:۵۴ نیز غیرقابل دسترس می‌شود.

سیارک Astraea 5 پنج‌شنبه- هفتم دی‌ماه- دقیقاً مقابل خورشید قرار می‌گیرد و تقابل رخ می‌دهد، تقریباً در همین زمان سیارک یادشده در نزدیک‌ترین فاصله از خورشید قرار می‌گیرد و بیشترین درخشندگی را خواهد داشت؛ در این شرایط سیارک Astraea 5 از فاصله ۱.۲۱۶ واحد نجومی ما عبور می‌کند و در قدر ۹.۴ می‌درخشد، با این وجود حتی در درخشان‌ترین حالت خود نیز یک جسم کم‌نور است و با چشم غیرمسلح قابل رصد نیست، اما می‌توان آن را با دوربین دوچشمی یا تلسکوپ مشاهده کرد.

اوج روشنایی دنباله‌دار Comet 62P/Tsuchishan

دنباله‌دار Comet 62P/Tsuchishan پنج‌شنبه -هفتم دی‌ماه- به درخشان‌ترین حالت خود می‌رسد، در این زمان در فاصله ۱.۲۷ واحد نجومی از خورشید و در فاصله ۰.۵۳ واحد نجومی از زمین قرار خواهد گرفت؛ دنباله‌دار یادشده حدود ساعت ۰۰:۰۹ در ارتفاع ۲۱ درجه از افق شرقی شما قابل دسترس خواهد بود، سپس ساعت ۰۴:۵۹ حدود ۷۱ درجه بالاتر از افق جنوبی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، ساعت ۰۵:۵۸ نیز ۶۶ درجه بالاتر از افق جنوب غربی محو خواهد شد.

دنباله‌دارها ذاتاً اجسام غیرقابل پیش‌بینی هستند، زیرا روشنایی آن‌ها به میزان پراکندگی نور خورشید از ذرات گرد و غبار در کما و دم دنباله‌دار بستگی دارد؛ این گرد و غبار به طور مداوم از هسته دنباله‌دار دور می‌شود و وقتی که دنباله‌دار نزدیک خورشید می‌شود، یخ‌های موجود در هسته آن تبخیر می‌شود، زیرا توسط اشعه خورشید گرم می‌شود.

کد خبر 715276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.