کارخانه فرومنگنز و فروسیلیکومنگنز در کرمان راه‌اندازی می‌شود

استاندار کرمان گفت: راه‌اندازی کارخانه فرومنگنز و فروسیلیکومنگنز می‌تواند بخش اعظمی از نیاز استان را تأمین کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _چهارشنبه ششم دی_ در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث کارخانه، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این مجموعه در تأمین نیاز شرکت‌های فولادی استان، اظهار کرد: میزان واردات محصولاتی چون فرومنگنز و فروسیلیکومنگنز سالانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار است که راه‌اندازی این کارخانه می‌تواند بخش اعظمی از آن را تأمین کند.

وی احداث کارخانه فرومنگنز و فروسیلیکومنگنز را یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی بیان کرد که علاوه بر نیاز منطقه، بازار و سرمایه‌گذار آن هم وجود دارد و افزود: بازار محصول تولیدی این کارخانه در استان و کشور وجود دارد و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند.

استاندار کرمان گفت: وظیفه ما تأمین اشتغال و حل مشکل معیشت مردم است و برای این کار باید فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری صورت گیرد که در کنار آن مشکلات اجتماعی و بسیاری از مسائل دیگر برطرف خواهد شد.

به گزارش ایمنا، کارخانه فرومنگنز و فروسیلیکو منگنز استان کرمان با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد تومان و به همت شرکت صنایع فروآلیاژ و کانی‌های معدنی کیمیا گهر پارس احداث می‌شود و طی مدت ۳۰ ماه با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۴۲ نفر راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 715260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.