برف و باران مهمان آسمان اصفهان می‌شود/  پیش‌بینی وزش باد شدید و مه‌آلودگی

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به هواشناسی سطح زرد با ورود سامانه بارشی در استان از بارش باران و بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید، مه آلودگی و کاهش دید تا پایان هفته جاری خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد، امروز جوی پایدار بر استان حاکم است.

وی افزود: بر این اساس به تدریج طی فردا و روز جمعه گذر موج‌هایی از غرب و جنوب استان ناپایداری‌هایی را به همراه خواهد داشت، از این‌رو وضعیت جوی در بیشتر مناطق، صاف، گاهی کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد ملایم در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: در نواحی غربی و جنوبی، افزایش ابر و پایان هفته جاری، رشد ابر، احتمال بارش پراکنده خفیف، تندباد لحظه‌ای نیز در مناطق شرقی مورد انتظار است.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با سامانه بارشی در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از فردا آغاز و تا پایان روز جمعه همراه با بارش باران و بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید، مه آلودگی و کاهش دید خواهد بود.

امینی با اشاره به اینکه مناطق غرب و جنوب به ویژه در ارتفاعات و مناطق همجوار با استان‌های مجاور مستعد فعالیت سامانه مذکور است، گفت: شهرستان‌های فریدونشهر، بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار و داران با سامانه بارشی همراه است.

وی پیرامون لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال کولاک برف موقتی به صورت محدود، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی از مخاطرات فعالیت سامانه بارشی است، اظهار کرد: احتیاط در سفرهای بین شهری و بین استانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اتخاذ تدابیر، مدیریت عشایر، آمادگی لازم راهداری، مجهز به وسایل زمستانی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره فعالیت سامانه شرایط پایداری و سکون نسبی جو از اوایل روز شنبه نهم تا پایان وقت یکشنبه دهم دی، افزود: فعالیت این سامانه با غبارآلودگی، کاهش دید افقی، افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی، انباشت آلاینده‌ها و سکون نسبی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی مورد انتظار است.

وی بالار فتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای کل عموم، کاهش دید و کیفیت هوا را از مخاطرات سامانه پایداری دانست و تصریح کرد: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

امینی با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱- درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: چوپانان با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و فرودگاه با کمینه دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 715222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.