بازگشت امتیازات تأثیر بسیاری بر کورس قهرمانی دارد/ این تصمیمات از قبل گرفته شده بود

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید دارد بازگشت امتیازات تأثیر بسیاری روی کورس قهرمانی دارد؛ چراکه سپاهان و پرسپولیس یک بازی کمتر دارند و اگر در این دو جدال به پیروزی برسند، شرایط نیم‌فصل دوم تحت تأثیر قرار می‌گیرد، اما کار برای تیم استقلال سخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته کمیته استیناف امتیازات دو تیم پرسپولیس و سپاهان که به دلیل رعایت نکردن سقف قرارداد توسط کمیته انضباطی صادر شده بود را بازگرداند تا در آستانه هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر و به پایان رسیدن نیم فصل مسابقات اخبار فوتبالی بدون حاشیه باقی نماند، در هر حال تصمیم کمیته استیناف واکنش مثبت و منفی اهالی ورزش را به همراه داشت چراکه پس از این اتفاق سپاهان بار دیگر به صدر جدول رقابت‌ها بازگشت و سرخابی‌های پایتخت نیز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند، بی‌شک این رخداد می‌تواند کورس قهرمانی را بیش از گذشته جذاب کند و در همین خصوص گفت‌وگویی با محمد نوری، کارشناس فوتبال کشورمان داشته‌ایم که مشروح آن‌را در ادامه می‌خوانید.

فدراسیون باید به قوانینی که وضع کرده، پایبند باشد

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون عملکرد سه تیم مدعی در نیم‌فصل اول ادامه داد: سپاهان از جمله تیم‌های پرمهره لیگ است که با دست پر به مصاف رقبای خود می‌رود و پرسپولیس نیز وضعیت مشابهی دارد و مصدومان این تیم بالاخره به تمرینات اضافه خواهند شد، در این بین نباید از تراکتور چشم‌پوشی کرد؛ چراکه بازیکنان تأثیرگذاری را در اختیار دارد و می‌تواند یکی از مدعیان باشد، ضمن اینکه برخی از تیم‌ها همچون شمس‌آذر پدیده بودند و عملکرد مطلوبی از خود ارائه دادند، به همین دلیل جدال‌های نیم‌فصل دوم دشوار و مهیج خواهد بود و امیدوارم شاگردان نکونام در رقابت‌های پیش‌رو با قدرت حرکت کنند.

وی در نیم‌فصل اول جواد نکونام با غیرت، تعصب، حمایت هواداران و دست خالی تیم را به صدر جدول رساند و امیدوارم در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل نفرات مورد نظر سرمربی استقلال جذب شوند، چراکه شرایط نیم‌فصل دوم بسیار دشوار است و در این فرصت یک‌ماهه باید خواسته‌های نکونام برآورده شود؛ چراکه اگر این اتفاق رقم نخورد شاهد یک خیانت دیگر به استقلال خواهیم بود.

نوری خاطرنشان کرد: از نظر من تمام تیم‌ها باید لیگ‌برتر را تحریم می‌کردند؛ چراکه فدراسیون به قانونی که وضع کرده پایبند نبوده است، یعنی این سازمان به قانون نوشته شده خود اشراف ندارد و عده دیگری در پشت پرده تصمیم‌گیری می‌کنند؟ هرچند که اگر کسی انتقاد کند با محرومیت مواجه می‌شود، امیدوارم روزی فرابرسد که فوتبال قانونمند شود.

بازگشت امتیازات تأثیر بسیاری بر کورس قهرمانی دارد/ این تصمیمات از قبل گرفته شده بود

این سناریو از پیش تعیین شده بود

نوری در خصوص بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس اظهار کرد: از نظر من این تصمیم یک بازی و برنامه از پیش تعیین شده بود و جای تأسف بسیاری برای فدراسیون، کمیته انضباطی و استیناف دارد؛ چراکه به بهانه سقف قرارداد یک بازی به راه می‌اندازند. از نظر من تمام این تصمیمات از پیش مهندسی شده بود تا امتیازات شاگردان گل‌محمدی و مورایس بازگردد، نمی‌دانم چه اسمی باید برای این سبک از تصمیم‌گیری گذاشت.

وی افزود: بازگشت امتیازات تأثیر بسیاری روی کورس قهرمانی دارد؛ چراکه قرمز و طلایی‌پوشان یک بازی کمتر دارند و اگر در این دو جدال به پیروزی برسند، شرایط نیم‌فصل دوم تحت تأثیر قرار می‌گیرد، در واقع این بازگشت امتیازات تزریق یک روحیه مضاعف به سپاهان و پرسپولیس است و در این بین ضربه‌ای که به استقلال خورد، بسیار مهلک بود.

بازگشت امتیازات تأثیر بسیاری بر کورس قهرمانی دارد/ این تصمیمات از قبل گرفته شده بود

کد خبر 715093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.