بررسی وضعیت افراد مشکوک به تقلب در کنکور در هیئت عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره تعیین تکلیف داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور و نیز رفع اختلاف برداشت‌ها درباره مصوبه ۶۳۰ این شورا تصمیم‌گیری کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه فوق‌العاده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، موضوع داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور و نیز اختلاف برداشت‌ها درباره مصوبه ۶۳۰ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، هیچ داوطلبی که ارتکاب تقلب از سوی او محرز و قطعی بوده باشد، از سوی دیوان عدالت اداری مجاز به بازگشت به دانشگاه نشده و موضوع صرفاً ناظر به تعدادی از دانشجویانی بوده که نسبت به ارتکاب تقلب از سوی آنها شبهه وجود داشته و این افراد مجاز به حضور در دانشگاه شده بودند.

بر اساس تصمیم امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد احکام دیوان عدالت اداری درباره این افراد به تناسب تحصیل آنها در هر یک از دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارتین علوم و بهداشت و نیز دانشگاه آزاد اسلامی، به هیئت‌های عالی تجدنظر این دانشگاه‌ها ارجاع شده و هیئت‌های عالی تجدیدنظر، درباره وضعیت آتی این افراد به جمع‌بندی رسیده و رای خود را ابلاغ کنند و آرای صادره در دیوان عدالت نیز مورد توجه هیات‌های عالی تجدیدنظر قرار گیرد.

همچنین تاکید شد که دقت لازم در این زمینه اعمال شود تا هم حق کسی در این پرونده ضایع نشود و هم به تظلم‌خواهی افراد رسیدگی شود.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین به اتفاق آرا بر ابقای مصوبه ۶۳۰ شورا تاکید کردند و در تبادل‌نظر در این‌باره مقرر شد این مصوبه پس از انجام اصلاحات مختصر مجدداً ابلاغ شود.

پیش از برگزاری جلسه فوق‌العاده امروز، دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز در رابطه با داوطلبان مشکوک به تقلب و نیز مصوبه ۶۳۰ این شورا، ۲ جلسه مقدماتی با رئیس قوه قضائیه و رئیس دیوان عدالت اداری برگزار کرده بود که جمع‌بندی و نتایج آن جلسات در جلسه امروز مطرح شد.

کد خبر 715009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.