۴۰ برنامه متنوع در هفته رشت برگزار می‌شود

شهردار رشت گفت: به مناسبت هفته رشت ۴۰ برنامه متنوع متناسب با سایر مناسبت‌ها با همکاری شهرداری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، رحیم شوقی امروز _سه‌شنبه پنجم دی_ در نشست خبری به مناسبت روز رشت با اشاره به اینکه هفته رشت از ششم تا دوازدهم دی ماه برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: حدود ۴۰ برنامه متنوع با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و مشارکت دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: هفته رشت امسال مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، بنابراین حال و هوای اجرای برنامه‌ها در راستای پاسداشت این ایام برگزار می‌شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های هفته رشت با کمک گروه‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود؛ زیرا اعتقاد داریم، اگر کارها مردمی باشد به بهترین شکل انجام می‌شود.

شوقی با بیان اینکه بزرگترین رویداد خوراک ایران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هفتم دی‌ماه در تالار مرکزی رشت برگزار خواهد شد، افزود: این رویداد با حضور ۵۰ رستوران‌دار از ۱۷ شهرستان گیلان برپا می‌شود، در این برنامه که در دو بخش دانشجویی و کودکان برگزار می‌شود، انواع غذاهای استان که با توجه به تنوع غذایی این منطقه بسیار گسترده است به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: نشست قرآنی، تور رشت گردی (بازدید از ابنیه‌های تاریخی و نقاط گردشگری شهر رشت) برگزاری ویژه‌برنامه جشن بزرگ ولادت حضرت زهرا (س) و اجتماع دختران و پسران سلیمانی در پیاده‌راه فرهنگی رشت در هفته رشت برنامه‌ریزی شده است.

شهردار رشت حضور اصحاب رسانه در کنار متولیان برگزاری هفته رشت بسیار ضروری دانست و گفت: تمام مواردی که با تلاش همکاران ما برنامه‌ریزی شده در صورتی تحقق پیدا می‌کند که بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق رویداد رشت بهره ببریم.

وی از رونمایی سامانه «رشت من» در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان همزمان با هفته رشت خبر داد و گفت: اقدام‌های اولیه در راستای هوشمندسازی ارائه خدمات به شهروندان از طریق این سامانه انجام شده است و بخشی از خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

شهردار رشت با اشاره به مبادله قرارداد پروژه ممیزی شهرداری رشت همزمان با هفته رشت، گفت: این موضوع همواره مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بوده است و در هفته رشت محقق می‌شود.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه اظهار کرد: روز رشت باید تبدیل به روز جهانی رشت شود و گام‌های تحقق این مهم در این دوره از فعالیت مجموعه مدیریت شهری رشت برداشته شده و قرار است ۳۷ خبرنگار از شش کشور جهان و تعدادی از سفرا و رایزنان فرهنگی در این برنامه‌ها حضور داشته باشند، بنابراین تمام عزم خود را برای بین‌المللی کردن رویداد هفته رشت به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری رشت در تلاش است تا هفته رشت امسال در شأن نام این شهر بزرگ برگزار شود، البته تحقق آن منوط به پوشش این رویداد از سوی رسانه‌ها است که باید با تمام علاقه‌ای که به این شهر دارند برنامه‌های هفته رشت را با هدف توسعه و تعالی شهر پوشش دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نقش سازنده و کلیدی رسانه‌ها در برندسازی هفته رشت خاطرنشان کرد: در موضوع رشت شهر خلاق خوراک یونسکو به تازگی گام‌های خوبی برداشته شده است و با اقدامات انجام شده شاهد به بار نشستن بخشی از اهداف رشت شهر خلاق خوراک یونسکو هستیم.

کارگرنیا با بیان اینکه رشت ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: رشت در حوزه موسیقی محلی از پتانسیل و پیشینه بسیار خوبی برخوردار است، بنابراین انتظار داریم اهالی هنر در این زمینه گام بردارند؛ در تلاشیم تا با ثبت برند رشت شهر جهانی صنایع دستی، برند دیگری را با هدف ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت شهروندان و جذب گردشگر برای شهر رقم بزنیم.

وی با اشاره به تالاب عینک گفت: این تالاب یک ظرفیت بزرگ است که می‌توانیم با توجه تعاملات بیشتر میان دستگاه‌ها آن را به یک جاذبه بزرگ گردشگری تبدیل کنیم و با تمام مباحثی که به تازگی در این خصوص مطرح شده است مجموعه مدیریت شهری برای حفظ منافع شهروندان تلاشش را مضاعف می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از تمام تلاش‌های انجام شده در راستای برگزاری هر چه بهتر رویداد هفته رشت قدردانی کرد و گفت: مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان در این خصوص تعامل بسیار خوبی با مجموعه مدیریت شهری رشت داشته‌اند و از همراهی‌های آنان و رسانه‌های جمعی کمال تشکر دارم.

به گزارش ایمنا، در این نشست از پوستر روز رشت ۱۴۰۲ رونمایی شد.

کد خبر 714990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.