وصول درآمدهای عمومی دولت با رعایت عدالت پیگیری شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: با عنایت به رویکرد جدید این سازمان در تخصیص اعتبارات با توجه به میزان تحقق درآمدهای مصوب استان‌ها، لازم است از تمامی ابزارها و رویکردهای منطقی و با رعایت عدالت در جهت وصول درآمدهای عمومی دولت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اکبر محمدی امروز _سه‌شنبه پنجم دی_ در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان کردستان با اشاره به سهم سه هزار و ۲۴ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده درآمدهای استان کردستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف درآمدی در قانون بودجه نسبت به برنامه‌ریزی‌های لازم جهت شناسایی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تحقق این تکالیف قانونی اقدام کنند.

وی افزود: باید در نظر داشت که وصول درآمدهای عمومی دولت به معنای افزایش اخذ مالیات از مودیان خوش حساب مشاغل نیست، بلکه هدف جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات قانونی از فعالان عمده اقتصادی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از برگزاری جلسات این ستاد به صورت ماهانه و با هدف رصد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در درآمدهای وصولی خبر داد و گفت: امیدواریم با هماهنگی‌ها و نظارت‌های قانونی شاهد تحقق تمامی اهداف تعیین شده استان در این حوزه باشیم.

به گزارش ایمنا، ارائه گزارش در خصوص میزان وصول درآمدهای بازارچه‌های مرزی، قراردادهای اجاره محدوده گردشگری تالاب زریوار شهرستان مریوان و همچنین ارائه گزارشی از فرآیند وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از مرزهای استان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 714972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.