سریال شهید سلیمانی از هفته آینده پخش می‌شود

رئیس سیمافیلم با اشاره به سریال‌های در حال تولید تلویزیون گفت: از هفته آینده سریال «ترور» درباره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی نقویان در نشست بررسی عملکرد سیما فیلم با اشاره به سریال‌های در دست ساخت تلویزیون اظهار کرد: در گذشته رسالت سیما فیلم تنها تولید آثار الف ویژه بود که هر کدام از این سریال‌ها هفت تا هشت سال انرژی سیمافیلم را می‌گرفت، اما با گذر زمان قرار بر این شد که ساخت بعضی سریال‌ها هم به سیما فیلم سپرده شود که در این راستا در یک دهه گذشته سیما فیلم کنار کارهای الف ویژه، سریال‌های غیرالف ویژه نیز می‌ساخت که در پاسخ به نیاز تلویزیون برای خالی نماندن آنتن بود و حالا برای اولین بار این تصمیم گرفته شده است که تمام آثار در سیما فیلم تجمیع و برای تولید تصمیم‌گیری شود، به‌طوری که حالا دیگر گروه فیلم و سریال در شبکه‌ها نداریم.

۱۸ سریال در حال ضبط و تولید است

وی با تاکید بر اینکه آنتن دیگر از نظر کمی و کیفی خالی نخواهد بود، افزود: «اقتباس آزادی» از زندگی شهید صدرزاده در حال تولید است، سریالی درباره دکتر بهاروند که فعال حوزه سلول‌های بنیادی است، ساخته می‌شود و از هفته بعد نیز سریال «ترور» درباره شهید حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد یعنی در مجموع از نظر آماری ۱۸ سریال در حال ضبط و تولید و یک سریال الف ویژه سریال «حضرت موسی» در حال تولید است؛ برای اولین بار در تلویزیون دو سریال الف ویژه در حال پیگیری است. سریال حضرت موسی (ع) و سریال سلمان فارسی هر دو در حال انجام مراحل تولید و پیش‌تولید هستند.

رئیس سازمان سیمافیلم در پایان در خصوص تفاوت کیفی و کمی تولیدات رسانه ملی و نمایش خانگی گفت: کمیت تولیدات پلت‌فرم‌ها به اندازه تولیدات رسانه ملی نیست؛ کل تولیدات پلتفرم‌ها کنار یکدیگر به اندازه تولیدات یکسال رسانه ملی نیست.

نقویان خاطرنشان کرد: تلویزیون باید ۳۰ تا ۳۵ سریال در سال تولید کند، اما پلتفرم‌ها یک سریال می‌سازند و هر هفته تنها یک قسمت آن را پخش می‌کنند که تا سه ماه انتشار آن طول می‌کشد؛ ما باید در تلویزیون سریال با کیفیت بسازیم. در یک‌سال گذشته که در سیمافیلم بودم تنها نگاه و هدف ما این بود که کمیت را به یک عدد نرمال برسانیم.

«ترور» از سریال‌های برجسته خواهد شد

چندی پیش پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با حضور در پشت صحنه سریال ترور که روایتی از ماجرای ترور نافرجام حاج قاسم در کرمان است، گفته بود: سریال «ترور» کاری است که شاید زودتر از اینها باید انجام می‌شد و ما از دو سال پیش از آغاز ساخت منتظر این کار بودیم؛ منتهی حساسیت و دقتی که دوستان ما در مؤسسه شهید آوینی داشتند این بود که این کار را با فیلمنامه و درام بهتر راهی پیش تولید کنند و این مساله باعث شد کار کمی با تأخیر مواجه شود. اطمینان داریم این سریال از کارهای فاخر و برجسته خواهد شد، حتماً جلب توجه مخاطبان را خواهد کرد و امیدواریم این مینی‌سریال تا سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی به پخش برسد.

پیش از این نیز مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال ترور در خصوص تولید این سریال اعلام کرده بود که «ما بیشتر سعی کردیم درباره حاج قاسم، ایدئولوژی و تفکر جهانی صحبت کنیم تا درگیر حاشیه و کاراکتر و شخصیت شویم. ما درباره حاج قاسم کار می‌سازیم، درباره ایدئولوژی جهانی و داخلی نسبت به حاج قاسم حرف می‌زنیم و سعی کردیم از حاشیه فاصله بگیریم.»

بازیگری نقش سردار سلیمانی را بازی نخواهد کرد

امینی با اشاره به موضوع قصه «ترور» که درباره ترور نافرجام حاج قاسم سلیمانی است، نیز یادآور شده بود که «در قصه «ترور» ما در مأموریتی هستیم و به شخصیت حاج قاسم نمی‌رسیم. بازیگری نقش سردار سلیمانی را بازی نخواهد کرد. ما در ده‌ها فیلمی که ساختیم، قهرمان‌های مختلفی خلق کردیم و مخاطب با آن‌ها هم‌ذات‌پنداری کرد، به آن‌ها علاقه‌مند شد، آن‌ها را پذیرفت و پیگیرشان بود؛ اما در کارهایی از جنس «ترور» (با موضوع سردار سلیمانی)، مخاطب، قهرمان را می‌شناسد، شما نمی‌توانید او را به مخاطب معرفی کنید چون او را می‌شناسد.»

تهیه‌کننده سریال ترور درباره زمان پخش سریال «ترور» که پیش‌تر اعلام شده بود هم‌زمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به پخش می‌رسد، نیز توضیح داد که امیدواریم این اتفاق بیفتد و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 714913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.